ندای گیلان:کتاب درآمدي بر جامعه شناسي زبان، اثر رونالد وارداف (استاد ممتاز و بازنشستۀ دانشگاه تورنتو) را دکتر رضا اميني بر اساس واپسين ويراست متن اصلي و با تطبيق آن بر چاپ‌هاي پيشين (دست کم پنج ويراست) به فارسي برگردانده است. پيش از اين تنها کتاب معتبر در اين حوزه به زبان فارسي، اثر ارزشمند […]

ندای گیلان:کتاب درآمدي بر جامعه شناسي زبان، اثر رونالد وارداف (استاد ممتاز و بازنشستۀ دانشگاه تورنتو) را دکتر رضا اميني بر اساس واپسين ويراست متن اصلي و با تطبيق آن بر چاپ‌هاي پيشين (دست کم پنج ويراست) به فارسي برگردانده است.

پيش از اين تنها کتاب معتبر در اين حوزه به زبان فارسي، اثر ارزشمند دکتر يحيي مدرسي بود که البته همچنان از کتب کلاسيک و معتبر اين حوزه به شمار مي‌رود.
کتاب وارداف به دليل اشتمال بر حوزه‌هاي گوناگون مسائل و مباحث اجتماعي زبان و نيز داشتن نگاهي جامع و تخصصي به اين حوزه اثري پيچيده و سنگين به حساب مي‌آيد، که البته مترجم طي چند سال تلاش توانسته است از عهده برگرداندن آن برآيد.
از ويژگي‌هاي برجسته اثر بهره‌گيري نويسنده از منابع معتبر اين حوزه در تأليف آن است. اين اثر بيش از 40 بار در دنيا چاپ و نشر شده است. رواني متن، برابرنهادهاي دقيق، مثال‌هاي روشن و نمايۀ کامل پايان کتاب از محسنات اين ترجمه است.
کتاب «درآمدي بر جامعه‌شناسي زبان» را پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با همکاري نشر بوکا با قيمت 32 هزارتومان در حدود600 صفحه  منتشر کرده است.