همزمان با ولادت امام محمد باقر(ع) کتابخانه عمومی مادر و کودک آیت الله میرزا حبیب الله املشی در شهرستان املش گشایش یافت.

به گزارش ندای گیلان از املش، آئین افتتاح و بازگشایی کتابخانه عمومی مادر و کودک آیت الله میرزا حبیب الله املشی شهرستان املش بعد از ظهر شنبه همزمان با ولادت امام محمد باقر (ع) و آغاز ماه رجب با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

«یاسر تقوی» مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در این آئین ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) و آغاز ماه پر خیر و برکت رجب، افتتاح و بازگشایی کتابخانه عمومی مادر و کودک آیت الله میرزا حبیب الله املشی را به مردم فرهنگ دوست شهرستان املش و همه کتاب خوانان و کودکان عضو کتابخانه اظهار کرد: تحقق نظام ولایی، آرمان شهر جامعه اسلامی است.

تقوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که بصیرت و دانایی را نشأت گرفته از مطالعه می‌دانند، افزود: تحولات صورت گرفته در حوزه فرهنگ و مطالعه در شهرستان املش در راستای همراهی فرماندار فرهنگ دوست این شهرستان و مسؤولان شهرستانی انجام شده که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه تحقق نظام ولایی که آرمان شهر جامعه اسلامی است فقط با بصیرت اتفاق می‌افتد و بصیرت هم با مطالعه و خواندن به دست می‌آید، ادامه داد: تفاوت انسانی که می‌خواند و نمی‌خواند، تفاوت انسان عاقل و جاهل می‌باشد و مسؤولان نظام، محصول کتاب و دانایی هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، به بیشینه فرهنگی شهرستان املش در حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: نامگذاری ۲ کتابخانه این شهرستان به نام این بزرگان این شهرستان، ناشی از همین موضوع است.

توجه به کتاب و کتاب خوانی سبب توسعه فرهنگی شهر می‌شود

«مختار رضایی کاشکی» فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان املش نیز در این مراسم ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر (ع) و آغاز ماه رجب را که با افتتاح و بازگشایی کتابخانه عمومی آیت الله میرزا حبیب ا… املشی و با عنوان کتابخانه مادر و کودک گفت: توجه به کتاب و کتاب خوانی سبب توسعه فرهنگی شهر می‌شود.

رضایی کاشکی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرهیختگان و شعرا و تسلط معظم له به تمام مسائل، آن را ریشه در مطالعه زیاد دانست که می‌بایست سرلوحه همه مسئولین باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین و بزرگترین کتاب ما مسلمانان، قرآن و نهج البلاغه می‌باشد، تصریح کرد: همه ما باید از این کتاب‌ها درس بگیریم و آن را الگوی راه خود قرار دهیم.

گفتنی است، کتابخانه عمومی مادر و کودک آیت الله میرزا حبیب الله املشی در مساحتی بالغ بر ۷۰ مترمربع با اعتباری در حدود ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جهت تأمین میز و صندلی مخصوص کودکان و نوجوانان، منابع ویژه این قشر، قفسه‌های کتاب و نشریات، لوازم سرمایش و گرمایش استاندارد افتتاح و بازگشایی شد.