دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم اسماعیل سیرت نیا گفت: کتابخانه‌های عمومی یکی از مهم ترین مروجان فرهنگ والای ایثار و شهادت هستند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مهدی رمضانی ظهر یکشنبه در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم اسماعیل سیرت نیا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعین حرم اظهار کرد: کارکنان مجموعه کتابخانه‌ها، در کنار خانواده‌های معظم شهدا و دست‌اندرکاران این حوزه، یکی از مهم‌ترین مروجین فرهنگ والای شهادت و ایثار در کشور هستند.

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور به برکت خون شهدا و وجود پربرکت پدران و مادران و خانواده‌های معظم شهدا امکان‌پذیر شده است، افزود: مردم ایران مدیون شهدا و خانواده‌های آنها هستند.

رمضانی نهاد کتابخانه‌های عمومی را مجموعه‌ای فرهنگی با وظیفه خدمت رسانی در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: نهاد کتابخانه ها یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خدمت رسان در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ایثار و شهادت است.

گفتنی است؛ در ادامه این دیدار پدر و مادر شهید مدافع حرم سید اسماعیل سیرت نیا به مرور خاطرات این شهید والامقام پرداخته و وی را شهیدی با روحیات فرهنگی و در خدمت ترویج فرهنگ والای ایرانی اسلامی دانستند.

سید حسین سیرت نیا، پدر گرانقدر شهید اسماعیل سیرت نیا در پایان این دیدار کتاب «از من نخواه آرام بگیرم» که به زندگی این شهید می‌پردازد را به دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کرد.

لازم به توضیح است، سیداسماعیل سیرت نیا متولد بیست و سوم تیر ماه سال ۱۳۵۷ اصالتاً اهل شهر رشت و ساکن تهران بود. وی از دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در مقطع کارشناسی پیوسته مشغول به تحصیل بود.

او از نیروهای سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ محسوب می‌شد که در عملیات داوطلبانه در سوریه در جریان عملیات محرم هفدهم آبان سال ۱۳۹۴ و در نزدیکی حلب به وسیله اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پهلو و پشت سرش همچون مادرش حضرت زهرا (س) در سن ۳۷ سالگی به شهادت رسید.

پیکر این شهید در ستاد تیپ عملیاتی سپاه محمد رسول الله تشییع و سپس در زادگاهش شهر رشت تشییع و به خاک سپرده شد. کتاب «از من نخواه آرام بگیرم» نوشته الهه آخرتی و شایسته شمسایی از انتشارات ۲۷ بعثت به زندگینامه این شهید مدافع حرم می‌پردازد.