رئیس اداره کنترل شبکه برق منطقه‌ای گیلان از صرفه جویی ۹۰مگاواتی برق از سوی صنایع این استان در پیک بار امسال خبر داد و گفت: این درحالی است که میزان توافق شده کاهش مصرف ۵۵مگاوات بوده است.

به گزارش ندای گیلان،محمد رضا حسن زاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در روز سه شنبه چهارم تیر ماه امسال، مصرف برق در زمان پیک روز بیش از هزار و ۵۹۸ مگاوات بوده است، افزود: در پیک شب نیز در همین تاریخ شاهد مصرف هزار و ۶۴۷ مگاوات برق از سوی مشترکان در استان گیلان بودیم.

وی به میزان مصرف مشترکان صنعتی در استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: در تاریخ فوق هفت مشترک مستقیم صنعتی در استان گیلان اعم از شرکت سیمان خزر، مجتمع فولاد گیلان، صنایع سیمان گیلان سبز، مجتمع فولاد خزر، شرکت روکش آریا پویا (پارکو)، مجتمع ذوب آهن درفک شمال و فیبر وینا حدود ۹۰ مگاوات در کاهش مصرف برق همکاری داشته اند.

رئیس اداره کنترل شبکه شرکت برق منطقه ای گیلان در ادامه با بیان اینکه همکاری صنایع در راستای طرح ذخیره عملیاتی، کاهش بار برنامه ریزی شده در ساعات اوج بار و مدیریت مصرف انجام شده است، گفت: همکاری ۹۰ مگاواتی صنایع گیلان در حالی صورت گرفته که بر اساس تفاهم نامه شرکت برق منطقه ای گیلان با صنایع قرار بود همکاری و کاهش بار مصرفی تا میزان ۵۵ مگاوات باشد.

وی ضمن تشکر از همکاری صنایع استان گیلان در کاهش مصرف برق، گفت: همکاری و اعمال مدیریت بار توسط صنایع استان گیلان مثال زدنی است.

حسن زاده با اشاره به احتمال افزایش دما در روزهای آتی و در نتیجه افزایش مصرف برق، تأکید کرد: مشترکین خانگی، تجاری، کشاورزی و سایر بخش ها و همچنین ادارات استان انتظار داریم تا با استفاده بهینه از انرژی برق، امکان بهره مندی همگان از نعمت برق را فراهم کنند تا شاهد هیچگونه خاموشی برای مشترکین نباشیم.