فرماندار رشت گفت:سهم نیروی انسانی در تولید و توانمندسازی، از شاکله های مهم اقتصاد مقاومتی است و امروز سرمایه انسانی کشور مورد توجه و هدف دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته است.

به گزارش ندای گیلان،سیروس شفقی پیش از خطبه های آئین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) گفت: ارتباط مستقیمی بین مصرف مواد مخدر و بزهکاری وجود دارد؛ متاسفانه جوانان کشور در معرض تهاجم دشمنان در زمینه مواد مخدر هستند.
وی اظهار کرد: سهم نیروی انسانی در تولید و توانمندسازی، از شاکله های مهم اقتصاد مقاومتی است و امروز سرمایه انسانی کشور مورد توجه و هدف دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته است.
فرماندار رشت ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به معنای بر طرف کردن کمبودها از طریق بهره گیری از نیروهای بومی داخلی و ظرفیت های موجود کشور است.
به گفته شفقی ، متاسفانه امروز دو مولفه یادشده از طریق مواد مخدر و قاچاق کالا مورد تهدید قرار گرفته که می بایست همه آحاد جامعه هوشیار بوده و در زمینه اجتماعی شدن مبارزه با این دو موضوع، گام بردارند.
وی تاکید کرد: دولت یازدهم از سال 94 بستر سازی اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده و قاچاق کالا را تا 50 درصد کاهش داده است.
وی بیان کرد: متاسفانه مواد مخدر در کنار نفت، اسلحه و صنعت گردشگری به جایگاه اقتصادی در جهان دست یافته و می بایست تک تک آحاد مردم این مرز و بوم برای مبارزه با این زلزله خاموش به پاخیزند.
سازمان بهزیستی کشور در پیمایش ملی اعتیاد، علاوه بر مواد، تعریف مواد را براساس منابع علمی طبقه بندی کرد چراکه در تعاریف علمی، الکل، سیگار، داروهای اعتیاد آور و قلیان و هرچه که برعملکرد مغز تاثیر می گذارد ، جزو مواد تعریف می شود.

/ایرنا