معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از کاهش 3.5 درصدی تلفات جاده‌ای برون‌شهری و درون‌شهری در سال 95 نسبت به سال ماقبل آن در این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان، حجت شعبانپور امروز در گفت‌وگويي با اشاره به تلاش دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات خدمات سفر گیلان در نوروز سال جاری اظهار کرد: دستگاه‌های مربوطه اقدام‌های رضایت‌بخشی در راستای میزبانی شایسته از مهمانان نوروزی و بهبود و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف انجام دادند.

وی به نبود گره ترافیکی درون‌شهری و برون‌شهری در تعطیلات نوروز سال جاری در گیلان اشاره کرد و افزود: ایام نوروز امسال شاهد افزایش 17 درصدی ورود مسافر، 31 درصدی ورود خودرو و 48 درصدی تردد در استان بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه در طرح نوروزی سال 95 تعداد 47 نفر تلفات جاده‌ای داشتیم، تصریح کرد: از 25 اسفندماه سال 95 تا 16 فروردین‌ماه جاری تلفات جاده‌ای استان 43 نفر بود و با کاهش 8.5 درصدی مواجه هستیم.

شعبانپور، تعداد کشته شدگان تصادفات جاده‌ای گیلان در سال 94 را 649 نفر خواند و بیان کرد: سال گذشته تعداد کشته‌های جاده‌ای استان به 626 نفر رسیده و در این زمینه 3.5 درصد کاهش داشتیم.

وی، بسیاری از کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای گیلان را مربوط به عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت عنوان کرد و گفت: سال گذشته تلاش مضاعفی در زمینه مذکور انجام شد و 7.4 درصد کاهش تلفات عابران پیاده و 16.5 درصد کاهش تلفات راکبان موتورسیکلت نسبت به سال ماقبل آن در استان به ثبت رسیده است./فارس