مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از کاهش ۸٫۲ درصدی تلفات حوادث رانندگی برون‌شهری و درون‌شهری این استان در پنج ماهه امسال خبر داد

به گزارش نداي گيلان: شعبانعلی خاوری با بیان اینکه گیلان دارای ۸ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی است، اظهار کرد: به ازای هر کیلومتر ۷۵۰ کیلومتر طول راه داریم و چهار برابر متوسط کشوری تراکم داریم.

وی با بیان اینکه پنج برابر متوسط کشوری شبکه راه گیلان توسعه دارد، افزود: وظیفه نگه‌داری این راه‌ها سنگین است و از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال ۲۹۶ کیلومتر راه روستایی آسفالت شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه آسفالت ۹۶ درصد راه‌های روستایی این استان در انقلاب اسلامی انجام شده است، گفت: ۱۱۱ کیلومتر روکش آسفالت مربوط به راه‌های شریانی استان است.

وی از کاهش ۸٫۲ درصدی تلفات حوادث رانندگی درون‌شهری و برون‌شهری گیلان در پنج ماهه امسال خبر داد و یادآور شد: این کاهش نشان‌دهنده وجود راه‌های مناسب است.

خاوری پنج عامل را در وقوع تصادفات مهم دانست و تصریح کرد: جاده، پلیس، آموزش، نیروهای امدادی و خودرو در تصادفات نقش دارند ضمن اینکه ۸۰ درصد وقوع تصادفات ناشی از عوامل انسانی است.

وی با بیان اینکه توجه به روشنایی جاده‌ها امری بسیار مهم است، گفت: تاکنون ۲۵ کیلومتر از محورهای استان روشن شده و روشنایی ۳۰ کیلومتر دیگر از محورها در دست اقدام است.

این مسئول کمک و همراهی مردم را ضرورت خواند و یادآور شد: اگر کمک و همراهی مردم نباشد تمام پروژه‌ها عقیم می‌ماند.

وی درباره افزایش نصب سرعت‌گیر اظهار کرد: اعتقادی به سرعت‌گیرهای شهری نداریم اما گاهی چاره‌ای جز نصب سرعت‌کاه‌ها نیست و در این راستا تمام سرعت‌کاه‌های استان استانداردسازی شده است.

خاوری ایمن‌سازی راه‌ها را از اقدام‌های راه و شهرسازی عنوان کرد و متذکر شد: برای ایمن‌سازی راه‌ها ممکن است برخی مسیرهای پرحادثه انسداد شوند.