رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران با اشاره به اقدامات نظارتی انجام شده برای کنترل بازار آزاد خودرو و طرح‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه خودرو از سوی شرکت خودروسازی، از کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران با اشاره به اقدامات نظارتی انجام شده برای کنترل بازار آزاد خودرو و طرح‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه خودرو از سوی شرکت خودروسازی، از کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون خبر داد.

«سعید موتمنی» امروز یکشنبه افزود: هم اکنون در بازار آزاد قیمت های خودرو به قیمت اول اردیبهشت ماه بازگشته که این اتفاق با اعلام برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در نحوه عرضه خودرو، اعلام قیمت های جدید و اجرای طرح های نظارتی و کنترل بازار رخ داده است.

وی تاکید کرد: هر نوع وقفه در روند عرضه، تعادل بازار خودرو را به هم می‌ریزد؛ بر این اساس در کنار برنامه‌ریزی دقیق برای عرضه خودرو باید نظارت نیز به صورت همزمان روی فعالیت شرکت‌های خودروسازی و بازار آزاد انجام شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده و روند نزولی قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو، محتکران این بازار را ترک کرده اند.

موتمنی گفت: با تداوم عرضه، فاصله قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد کاهش محسوسی می یابد و تجربه سال گذشته در کاهش فاصله قیمت ها از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه نشان می دهد که در صورت وجود عرضه مناسب و نظارت، جلوی سوداگری در بازار خودرو گرفته می‌شود.