حبیب جهانساز گفت: ظرفیت ذخیره سازی آب سد سفیدرود به علت رسوباتی که در دل خود فرو برده،کم شده ،استفاده از ظرفیت‌های دیگری چون آب‌بندان‌ها الزامی است.

به گزارش ندای گیلان،حبیب جهانساز گفت:اگرچه کمبود آب،معضلی کشوری است اما بحران تامین آب کشاورزی برای استانی که همه،آن را با بارانهای فراوان می شناسند و تولید محصول استراتژیکش وابسته به آب است، زیبنده نیست که از کم آبی رنج ببرد.

وی افزود:حالا که از یک سو تغییرات اقلیمی و خشکسالی در سالهای اخیر دامنگیر استان پرباران گیلان شده و از سوی دیگر ظرفیت ذخیره سازی آب سد سفیدرود به علت رسوباتی که در دل خود فرو برده،کم شده ،استفاده از ظرفیت‌های دیگری چون آب‌بندان‌ها الزامی است.

جهانساز ادامه داد:از دهه 80 سازمان جهادکشاورزی که در کنار آب منطقه ای مسئولیت لایروبی آب بندانها را برعهده داشت هزار و 900 هکتار آ بندان را لایروبی و احیا کرده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه افزایش تولید اردک و ماهی از دیگر دستاوردهای حفظ و احیای آب بندانهای استان است،تصریح کرد:آب بندانها علاوه بر تامین آب کشاورزی گیلان، از جاذبه‌های گردشگری نیز محسوب می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: افزایش رفاه اقتصادی روستاییان از دیگر توجه به احیای آب‌بندانهای گیلان محسوب می‌شود.