سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان از کشاورزان خواست تا طی دو روز آینده به دلیل بارش ها و احتمال آسیب به محصول از دِروی شالیزارهای خودداری کنند.

به گزارش ندای گیلان،مازیار غلامی  با اشاره به وضعیت جوی استان گیلان طی روزهای آینده اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی هوای نسبتا خنک به منطقه است.

وی افزود: بر این اساس طی ۴۸ ساعت آینده با نفوذ این سامانه به استان گیلان شرایط برای بارندگی، وزش باد در برخی مواقع شدید، مه آلود بودن هوا، کاهش دما و احتمال وقوع رعد و برق فراهم می شود.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت جوی امروز استان، گفت:  با نزدیک شدن به ساعات عصر و شب شاهد افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه براساس نقشه های هواشناسی شرایط جوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز به همین گونه است، خاطرنشان کرد: در این مدت آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و احتمال بارندگی و در برخی از ساعات وقوع رعد و برق است.

غلامی همچنین به شرایط دریا نیز اشاره و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا برای امروز به ۱.۵ متر رسیده و در برای شنا به تدریج نامناسب می شود.

وی افزود: هوای شهر رشت مرکز استان نیز برای عصر و شب امروز همراه با رگبار باران، وزش باد و احتمال بروز رعد و برق است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان در ادامه از کشاورزان خواست تا طی دو روز آینده به دلیل بارش ها و احتمال آسیب به محصول از دِروی شالیزارهای خودداری کنند.

وی همچنین به مسافران و گردشگران نیز هشدار داد با توجه به ماهیت باران های رگباری و تابستانی از استقرار در کنار رودخانه و مسیل ها جدا خودداری کنند.