فرماندار رشت با اشاره به اهمیت توجه همزمان به پرورش جسم و روح در تقویت اراده و باور به شعار "ما میتوانیم"، اظهار داشت: کانون پرورش فکری می تواند با اجرای برنامه های جذاب هنری و فرهنگی، به محفلی مناسب برای شکل گیری شخصیت و بروز خلاقیت کودکان تبدیل شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر حمیدرضا امام پناهی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار با سرپرست، کارکنان و کودکان فعال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان که به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک صورت پذیرفت، انتخاب شعار “حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی” برای این هفته را نشان از دقت نظر مسئولین کانون دانسته و اظهار داشت: فعالیت ها و آموزش های کانون پرورش فکری، نقش موثر و مستقیمی در برنامه‌ریزی‌های آینده نگرانه کودکان و نوجوانان داشته و انتخاب این شعار، نشان از توجه به نشاط اجتماعی و امید به آینده که نیازی اساسی در مقوله تربیت کودکان است، دارد.

امام پناهی با بیان این مطلب که جهان غرب برای پاسخ به نیازهای تجملی جامعه مصرف گرای خود، محتاج غارت سایر کشورها بوده و ریشه عناد و دشمنی با جمهوری اسلامی نیز مربوط به همین نکته و امتناع کشورمان از پذیرش سلطه استعماری جهان انحصارطلب می باشد؛ اظهار داشت: امروز هم دیدگاه استعماری همان است اما روش های نفوذ تغییر یافته و شناخت دست های مرموز استعمار نیازمند بصیرت و آگاهی هوشمندانه می باشد.

 وی افزود: در چنین شرایطی مسئولین و مربیان پرتلاش کانون پرورش فکری به عنوان یکی از اصلی‌ترین جهادگران عرصه تبیین، وظیفه مهمی در بصیرت افزایی و بیان واقعیات با زبانی مناسب رده سنی جامعه هدف خود بر عهده دارند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر این مطلب که کانون پرورش فکری می تواند پایه گذار یک جریان فکری و فرهنگی سالم و با اراده باشد که از کودکان امروز به فردای ایران اسلامی انتقال یابد، گفت: باید با برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب، کانون به محفلی سالم برای شکل گیری شخصیت، بروز خلاقیت و رشد روحیه نوآوری کودکان و نوجوانان بدل شود.

وی با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی امنیتی پایدار و برخاسته از بصیرت و زمان شناسی مردم می باشد، افزود: امنیت پایدار کشور ناشی از نگاه به داخل بوده و به امید خداوند بی نیاز از الگوگیری از متدهای سفارشی غرب مانند سند ۲۰۳۰ و با فعال سازی و استفاده درست از ذخایر غنی فرهنگ ایرانی _ اسلامی، دستاوردهای مهم تری را در آینده شاهد خواهیم بود.

فرماندار رشت امیدآفرینی، نشاط اجتماعی، تقویت هویت ملی و اسلامی، شکوفایی خلاقیت و توجه به نقش محوری خانواده را از مولفه های مهمی دانست که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های‌کانون پرورشی فکری برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان مدنظر قرار گیرد.