پرسپولیس بازی رفت را در حالی با نتیجه 2 بر صفر واگذار کرد که با توجه به اخراج و محرومیت سیامک نعمتی کار سختی در دیدار برگشت دارد.

به گزارش ندای گیلان،  دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 9:30 امروز در ورزشگاه کاشیما ساکر میان دو تیم کاشیما آنتلرز و پرسپولیس برگزار شد و دو تیم در تلاش بودند تا بازی نخست را به سود خود و با بهترین نتیجه ممکن به پایان برسانند. این دیدار در حالیکه در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید، در پایان با برتری 2 بر صفر کاشیما خاتمه یافت و پرسپولیس هم با اخراج سیامک نعمتی این بازیکن را برای بازی برگشت از دست داد.

2                   کاشیما آنتلرز     صفر

                 پرسپولیس

 ورزشگاه:  کاشیما ساکر

 

اطلاعات بازی

▼ ▲ ⚽️ █

 داور:  مانینگ

 ساعت شروع بازی: 9:30

 ترکیب کاشیما آنتلرز  ترکیب پرسپولیس
1  سون تائه 1  بیرانوند
3  جن شوجی 4  سید جلال حسینی
 16  شوتو یاماموتو 3  شجاع خلیل‌زاده (72 █)
35  جونگ سئونگ هیون 15  محمد انصاری
22  دایگو نیشی 69  شایان مصلح
4  لئو سیلوا 11  کمال کامیابی‌نیا
18  سرجینیو (2+90▼) 8  احمد نوراللهی (71▼)
 8  شوما دوی (80▼) 88  سیامک نعمتی (62 █)(2+90 █ █)
20  کنتو میسائو 5  بشار رسن
9  یوما سوزوکی  70  علی علیپور
30  هیروکی آبه (10 █) (68▼) 90  گادوین منشا
 سرمربی: گو اویوا

 سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

32  آن‌ زای (68▲) 22  امید عالیشاه (71▲)
6  ناگاکی (80▲)
    14  تاکشی تاناموری (2+90▲)

 

دقایق حساس، حواشی و گزارش بازی در ادامه می‌آید:

دقیقه 3: ارسال سیامک نعمتی از سمت راست از مدافعان کاشیما عبور کرد و علی علیپور در حالیکه مقابل دروازه حریف ژاپنی فرصت خوبی برای گلزنی داشت ضربه‌اش را به دفاع حریف کوبید و توپ دفع شد. در این صحنه بازیکنان پرسپولیس عقیده داشتند توپ به دست مدافع برخورد کرده و خطای پنالتی صورت گرفته است ولی تکرار  صحنه نشان داد خطایی رخ نداده است.

دقیقه 6: احمد نوراللهی ضربه کاشته از کنج سمت چپ محوطه جریمه کاشیما را به زیبایی روانه دروازه حریف کرد و توپ در آستانه ورود به دروازه توسط سون تائه راهی کرنر شد.

دقیقه 10: در حالیکه پرسپولیس در تدارک یک ضد حمله بود بشار رسن با یک استارت سرعتی در حال نزدیک شدن به دروازه کاشیما و تک به تک شدن با گلر بود ولی هیروکی آبه با کشیدن پیراهن رسن او را متوقف کرد و با کارت زرد از سوی داور جریمه شد.

دقیقه 22: ضربه ایستگاهی از فاصله دور روی دروازه پرسپولیس طی چند پاسکاری به سوزوکی رسید ولی ضربه این بازیکن با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت و خطر رفع شد.

دقیقه 30: فرصت در محوطه جریمه پرسپولیس به بازیکنان کاشیما رسید و توپ در موقعیتی خوب زیر  پای سوزوکی افتاد ولی ضربه این بازیکن به سمت دروازه با تکل خوب شجاع خلیل‌زاده بلوکه شد.

دقیقه 35: در شلوغی مقابل محوطه جریمه کاشیما توپ زیر پای گادوین منشا افتاد ولی ضربه این بازیکن در چهارچوب نبود و با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 41: ارسال از سمت چپ خط دفاع پرسپولیس روی دروازه با ضربه سر سوزوکی در موقعیتی خطرناک از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

photo_۲۰۱۸-۱۱-۰۳_۱۰-۲۴-۴۱

 

نیمه دوم:

دقیقه 47: اولین موقعیت نیمه دوم را کاشیما ایجاد کرد. ارسال از جناح راست روی دروازه در چند مرحله توپ را زیر پای سیلوا انداخت ولی ضربه این بازیکن با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 51: کرنر ارسالی سرجینیو روی دروازه پرسپولیس موقعیتی خطرناک روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد که با خروج به موقع بیرانوند توسط او دفع شد.

دقیقه 58 (کاشیما آنتلرز یک – پرسپولیس صفر / لیاندرو سیلوا): چند پاسکاری دقیق از بازیکنان کاشیما مقابل محوطه جریمه پرسپولیس توپ را در موقعیتی خوب به سیلوا رساند و ضربه دقیق این بازیکن دور از دستان بیرانوند به کنج دروازه پرسپولیس رفت.

دقیقه 59: یک دقیقه بعد از گل کاشیما این تیم بازهم به سمت دروازه پرسپولیس حمله طراحی کرد ولی سرجینیو در حالی دروازه پرسپولیس را باز کرد که توپ را در موقعیت آفساید به دست آورده بود و پرچم کمک داور نشان از مردود بودن این گل داشت.

دقیقه 61: پاس بیرون پای بشار رسن روی دروازه کاشیما در حالیکه موقعیت خطرناکی روی دروازه کاشیما ایجاد کرد توسط بازیکنان این تیم در دو مرحله به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 64: سیامک نعمتی در موقعیتی خوب توپ را روی دروازه کاشیما فرستاد ولی ضربه سر علیپور را سون تائه دفع کرد.

دقیقه 70 (کاشیما آنتلرز 2 – پرسپولیس صفر/ سرجینیو): روی برگشت کرنر بازیکنان کاشیما صاحب توپ شده و روی یک پاس خوب از مسیائو، سرجینیو صاحب توپ شد و از سمت راست به سمت دروازه پرسپولیس شوت دقیقی روانه کرد که به تور دروازه بیرانوند چسبید.

photo_۲۰۱۸-۱۱-۰۳_۱۱-۰۶-۱۴

 

دقیقه 78: کرنر ارسالی از سمت چپ روی دروازه پرسپولیس به شکل خطرناکی از سوی بازیکنان کاشیما به سمت دروازه زده شد ولی بیرانوند بازهم توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 84: تجمع خط دفاعی بازیکنان کاشیما به بازیکنان پرسپولیس اجازه ورود به محوطه جریمه را نمی‌دهد و پاسکاری بازیکنان این تیم مقابل محوطه جریمه با شوت در چهارچوب کمال کامیابی‌نیا همراه بود که سون تائه آن را مهار کرد.

دقیقه 90: درگیری در نزدیکی نقطه کرنر سمت دروازه پرسپولیس میان سیامک نعمتی و ناگاکی رخ داد که داور با کمی تاخیر کارت زرد دوم را به نعمتی نشان داد و این بازیکن از زمین بازی اخراج شد.

دقیقه 2+90: بازی در ثانیه‌های پایانی به التهاب کشیده شد و چند بازیکن از دو تیم با یکدیگر درگیر شده که داور وارد شد و قائله را ختم کرد.

 

در پایان بازی سیلوا بهترین بازیکن زمین شناخته شد:

photo_۲۰۱۸-۱۱-۰۳_۱۱-۴۴-۱۱

 

آمار پایانی بازی:

آمار+نهایی

 

نکاتی از این بازی:

* تیمهای پرسپولیس و کاشیما آنتلرز پس از عبور از مسیر سخت و طولانی به عنوان بهترین تیم منطقه غرب و شرق آسیا به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

* هر دو تیم پرافتخارترین باشگاه در رقابت‌های لیگ داخلی کشور خود محسوب می‌شوند ولی تاکنون موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان نشده‌اند.

* هواداران ایرانی استقبال خوبی از این بازی داشته و جایگاه میهمان این بازی را که جمعیتی 2000 نفری را شامل می‌شود پر کردند.

* احمد نوراللهی و لی آندرو دو بازیکن مصدوم دو تیم که حضورشان در این دیدار مبهم بود به بازی رسیده و در ترکیب قرار گرفتند.

* پرسپولیس بدون تغییر نسبت به بازی برگشت با السد پا به این دیدار گذاشته است.

* مانینگ، داور چینی این مسابقه دو بار برای پرسپولیس در این دوره از رقابت‌ها سوت زده است که هر دو بازی را سرخپوشان پیروز شدند، بازی برگشت مقابل الجزیره و بازی مقابل الوصل.

* پرسپولیس با ۶ کلین شیت، عنوان بیشترین کلین‌شیت در این فصل لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص داده است با رکورد تاریخ این مسابقات تنها یک کلین شیت فاصله دارد.

* سرجینهو مهاجم برزیلی این تیم در هر ۴ بازی قبلی کاشیما در لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کرده است.

 

 

ایلنا