فرماندار رشت با تاکید بر اثرگذاری متقابل ناوگان مسافربری عمومی و صنعت گردشگری بر یکدیگر، خاطرنشان ساخت: بهره مندی از ناوگان عمومی مسافربری کارآمد یکی از مولفه های اصلی در انتخاب مقاصد گردشگری است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر امام پناهی در بازدید از بخش‌های مختلف پایانه مسافربری عمومی برون شهری میدان گیل رشت که با همراهی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری، شهردار رشت و جمعی از اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان صورت پذیرفت، با تشکر از خدمات شبانه روزی و بی وقفه فعالین ناوگان عمومی مسافربری رشت بخصوص در ایام تعطیلات آغاز سال، سفرهایی بدون حادثه را برای هموطنان گرامی و رانندگان شریف شاغل در پایانه مسافربری رشت آرزو کرده و افزود: بهترین جنبه برای دیدن ارزش بالای آثار کاری شاغلین در قسمت‌های مختلف پایانه های عمومی مسافربری، اعتماد و رضایت مردم است.

فرماندار رشت با اشاره به نقش عمده ناوگان عمومی حمل مسافر به عنوان یکی از شریان های اصلی جابجایی انسان‌ها در کره خاکی، اظهار داشت: رانندگان و شاغلین در پایانه های مسافربری وظیفه ای حساس و مهم در زمینه تعدیل بار ترافیکی و کاهش چشمگیر حوادث جاده ای کشور بر عهده دارند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تشکر از تلاش برای بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده به هموطنان برای داشتن سفری ایمن و راحت، گفت: ارائه خدمات مناسب سبب می شود تا گردشگران با تجربه‌ای خوشایند از سفر و بدون دغدغه تنها به لذت بردن از سفر و مناظر خدادادی طبیعت زیبای ایران پرداخته و احساس بهتری از مسافرت خود داشته باشند.

وی تاکید کرد: بالا بردن شاخص های تسهیل در دسترسی و راحتی و آسایش مسافرین در زمینه هایی نظیر استفاده از نماز خانه ها و رعایت استانداردهای پاکیزگی در سرویس های بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد.

دکتر امام پناهی با بیان این مطلب که نمی توان حتی یک روز را بدون سرویس دهی ناوگان عمومی حمل مسافر تصور کرد، اظهار داشت: برای داشتن جاده هایی آرام نیاز به جابجایی ایمن مسافرین داریم که بخش بزرگی از این مهم را رانندگان محترم و پر تلاش ناوگان اتوبوس رانی برون شهری بر عهده دارند.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه عدم بهره مندی از شبکه قوی حمل و نقل مسافر از جمله موانع جدی و قابل تامل در راه رشد و توسعه مناطق مختلف است، گفت: ناوگان عمومی حمل و نقل مسافری بروز و کارآمد یکی از مولفه های اصلی انتخاب مقصد در صنعت گردشگری و سبب توسعه اقتصادی مقاصد سفر است و گسترش روابط دو طرفه بین صنعت گردشگری و صنعت حمل و نقل عمومی مسافر می تواند به شاخصی حیاتی برای برخورداری از اقتصادی پویا و پایدار در مقاصد بخصوص مقاصد گردشگر پذیر تبدیل شود.