درحالی که دونالد ترامپ پس از رهایی از بند ویروس کرونا بدون ماسک در بین هوادارانش ظاهر می شود که او را یک ابر قهرمان می دانند،بایدن در نظرسنجی هایی که دوره پیش به نفع ترامپ بود توانسته رئیس جمهور آمریکا را پشت سر بگذارد، اما سرنوشت انتخابات آمریکا را آرای الکترال تعیین می کند، همان چیزی که مانع رئیس جمهور شدن هیلاری شد!

به گزارش ندای گیلان،در حالی که وانمود می‌کرد همچون یک قهرمان کرونا را شکست داده، میان جمع هزاران نفری از هوادارانش رفت و گفت: «خیلی احساس قدرت می‌کنم. این جا قدم می‌زنم و هرکسی از حاضران را که بخواهم می‌بوسم. آقایان و خانم‌های زیبا را می‌بوسم، یک بوس بزرگ».

دونالد ترامپ که پیشتر فرصت نکرده بود هنگام خروج از بیمارستان لباس سوپرمن به تن کند، این گونه بهبودی‌اش را با طرفدارانش در شهر «سَنفورد» ایالت فلوریدا جشن گرفت. رئیس جمهور آمریکا در نخستین کمپین انتخاباتی‌اش پس از ابتلا به کرونا، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را به سخره گرفت.

او میان جمعیت هزاران نفری ماسکی بر چهره نداشت تا در نمایشی پر ریسک همچنان خطرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را بی اهمیت جلوه دهد. ترامپ در همین راستا، چندین بسته ماسک را که با خود آورده بود به سوی هوادارانش پرتاب کرد تا تاکید کرده باشد که هرگز به آن ها احتیاجی ندارد.

هوادارانی که همچون رئیس جمهور محبوبشان، با نپوشیدن ماسک خود ناقض پروتکل‌های بهداشتی بودند. نامزد جمهوری‌خواهان در کارزار دوشنبه شب در فلوریدا بار دیگر به رقیب خود تاخت و بایدن را به «حواس‌پرتی» و ناتوانی ذهنی برای ریاست‌جمهوری و بی‌توجهی به «قانون و نظم» متهم کرد.

 

نظرسنجی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز نشان می‌دهد که بایدن با فاصله ۱۳ درصدی از دونالد ترامپ پیش است. کفه رای مردمی در نظرسنجی‌ها به سمت جو بایدن است اما سرنوشت آرای الکترال همچنان در هاله ای از ابهام است. آرایی که ترامپ را راهی کاخ سفید کرد.

نامزد دموکرات‌ها و معاون اول سابق نیز نوک پیکان انتقاداتش از ترامپ را متوجه شکست دولت او در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا کرد. ایالت فلوریدا که یکی از پرجمعیت‌ترین و بزرگ ترین ایالت‌های آمریکاست و به «ایالت آفتاب» شهرت دارد، نقش بسیار مهمی در پیروزی هر کدام از دو نامزد اصلی انتخابات امسال دارد.

در حالی که حدود سه هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده، دونالد ترامپ و رقیبش جو بایدن از حزب دموکرات به تبلیغات انتخاباتی خود شدت بخشیده و به‌ویژه توجه خود را متمرکز «ایالت‌های چرخشی» و «سرنوشت‌ساز» کرده اند.

فلوریدا اولین ایستگاه در میان ایالت‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز برای ترامپ در هفته کارزار انتخاباتی اوست. پس از فلوریدا، دونالد ترامپ کارزار خود را در پنسیلوانیا، آیووا، کارولینای شمالی و ویسکانسین ادامه خواهد داد. کمپین های انتخاباتی در حالی ادامه دارد که بسیاری از شهروندان آمریکایی رای زودهنگام خود را در صندوق‌های پستی انداخته‌اند.

به گزارش یورونیوز، در حالی که تنها سه هفته تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است، تاکنون بیش از ۱۰ میلیون آمریکایی در رای گیری زودهنگام و غیابی این انتخابات شرکت کرده و رای‌ خود را درون صندوق‌ها ریخته‌اند. این عدد، نشانی مهم از افزایش مشارکت آمریکایی‌ها برای تعیین رئیس جمهوری آینده این کشور است.

چهار سال قبل تا روز ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ میلادی، تنها حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی رای خود را درون صندوق‌ها انداخته بودند. این افزایش میزان مشارکت در انتخابات آمریکا در شرایطی رخ می‌دهد که شیوع بیماری کووید۱۹ در این کشور، وضعیت نگران کننده‌ای را به وجود آورده و به همین دلیل بسیاری از ایالت‌های دموکرات ترجیح داده‌اند رای خود را به صورت زودهنگام یا به صورت پستی ثبت کنند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده که احتمال وقوع تقلب و تخلف در رای ‌گیری پستی بالاست. دو نظرسنجی که چهار سال پیش (۲۰۱۶) بر خلاف بسیاری از نظرسنجی‌های آن زمان، پیروزی دونالد ترامپ را پیش‌بینی کرده بودند، این‌بار برای این دوره از انتخابات به یافته‌های دیگری رسیده‌اند.

یک روز قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶ نظرسنجی اینوسترز بیزینس دیلی/ تکنومتریکا نشان داد که ترامپ با ۲ درصد اختلاف هیلاری کلینتون را شکست می‌دهد، از سوی دیگر دانشگاه کالیفرنیای جنوبی/ لس‌‌آنجلس تایمز نیز با انجام نظرسنجی جداگانه‌ای، اختلاف ۳٫۲ درصدی پیشتازی ترامپ را پیش‌بینی کرده بود. حالا طبق نظرسنجی ۱۲ اکتبر ۲۰۲۰ اینوسترز بیزینس دیلی/ تکنومتریکا ترامپ با فاصله ۸٫۵ درصدی از بایدن شکست می‌خورد.

نظرسنجی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز نشان می‌دهد که بایدن با فاصله ۱۳ درصدی از دونالد ترامپ پیش است. کفه رای مردمی در نظرسنجی‌ها به سمت جو بایدن است اما سرنوشت آرای الکترال همچنان در هاله ای از ابهام است. آرایی که ترامپ را راهی کاخ سفید کرد.