از مجموع 3637 فقره پرونده وارده به دادسرا املش در یک سال گذشته 3662 فقره پس از بررسی مختومه شده است

به گزارش ندای گیلان؛محمد صالح جنت رستمی، دادستان املش در مراسم نکوداشت هفته قوه قضائیه و شهدای هفتم تیر که در مسجد شهدای املش برگزار شد، از شهید مظلوم آیت الله بهشتی بعنوان یک روحانی مبارز و انقلابی و وفادار به امام راحل(ره) و انقلاب یاد کرد.

جنت رستمی افزود:از دیگر ویژگی های برجسته دکتر بهشتی این که سیاستمداری نامدار، فقیهی بزرگ، محققی دانا و توانمند، اولین رئیس دیوان عالی کشور، دبیر کل حزب جمهوری اسلامی ایران، فارغ التحصیل حوزه و دانشگاه، مسئول تشکیل شورای انقلاب به دستور امام و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود.

دادستان املش گفت:هفده فقره پرونده منابع طبیعی در یک سال گذشته وارد دادگستری شده که یک فقره مربوط به چرای دام غیر مجاز بوده که حکم مربوط به آن هم صادر شد و همچنین 16 فقره هم در زمینه تصرف اراضی ملی بوده که با حکم قضائی 15 هزار و 76 متر مربع از این اراضی، رفع تصرف شد.

وی بیان کرد:در راستای اجرای تبصره ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها، با دستور رفع تصرف دادستانی 31 هزار و 758 متر مربع از اراضی ملی در آسیابسران، کهنه گویه، پردین لنگه، تابستان نشین، آغوزچال، شلیشه، خرکال، شیردره و سوته سره شهرستان املش در یک سال گذشته رفع تصرف شده است.

دادستان املش تصریح کرد:

از مجموع 3637 فقره پرونده وارده به دادسرا در یک سال گذشته 3662 فقره پس از بررسی مختومه شده و در اجرای احکام کیفری از 604 فقره پرونده وارده در این مدت 634 فقره پرونده مختومه شده که توهین، ایراد ضرب عمومی، نگهداری مواد مخدر، تهدید، سرقت و تخریب به ترتیب بیشترین فراوانی جرم در یک سال گذشته ی شهرستان املش بود.

جنت رستمی با اشاره به این که شورای حل اختلاف از سال 82 در این شهرستان تشکیل و شروع به کار کرده گفت: هم اکنون 9 شورای حل اختلاف در شهرستان مشغول فعالیتند که سه شورا در محدوده شهر و شش شورا هم در مناطق روستایی این شهرستان فعالند و از 1485 فقره پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف تا کنون 1360 فقره ی آن منجر به صلح و سازش و یا پس از صدور حکم مختومه شده است.

وی تصریح کرد:شورای پیشگیری از وقوع جرم در سال 89 در شهرستان املش به ریاست رئیس دادگستری و دبیری دادستان تشکیل شد که در زمینه سروسامان دادن به شن و ماسه، پیمانکاران جنگل، حرایم رودخانه ها موفق بوده است.

دادستان املش  از کم عرض بودن و عدم تأمین روشنایی مسیر املش به رانکوه و همچنین عدم تجهیز راه های پرتردد شهرستان املش به دوربین مداربسته انتقاد کرد و گفت: راه ارتباطی املش به رانکوه باید تعریض و روشنایی آن تأمین و راه های پرتردد و ورودی و خروجی های شهرستان توسط شهرداری ها و اداره راه و شهرسازی و واحدهای صنفی با اعمال نظر اداره صنعت، معدن و تجارت و همه این ها با نظر کارشناسی پلیس این شهرستان به دوربین های مداربسته مجهز شوند و این باید در دستور کار قرار گیرد./ایسنا