ارزش این حجم کالای معامله شده در بورس کالای منطقه آزاد انزلی که از محصولات شیمیایی مجتمع های پتروشیمی کشور می باشد، در حدود 5 میلیارد و 507 میلیون ریال است.

ندای گیلان:ارزش این حجم کالای معامله شده در بورس کالای منطقه آزاد انزلی که از محصولات شیمیایی مجتمع های پتروشیمی کشور می باشد، در حدود 5 میلیارد و 507 میلیون ریال است.

در معاملات هفتگی منتهی به بیست و چهارم اردیبهشت ماه بورس کالای منطقه آزاد انزلی، ۴۶۰ تن اوره تولیدی پتروشیمی کرمانشاه به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۸۷4 میلیون ریال و ۴۴ تن دی اتانول آمین پتروشیمی شیراز به ارزش افزون بر ۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال از سوی شرکتها خرید و فروش شد.

نخستين تالار بورس كالاي مناطق آزاد كشور، به عنوان حلقه تكميل كننده روند طي شده از سوي اين سازمان در جهت رونق فضاي كسب و كار اقتصادي در محدوده منطقه، از تابستان سال 93 در منطقه آزاد انزلي شروع به فعالیت نموده است که بالا بردن شفافيت در روند مبادلات تجاري و حذف واسطه هاي تجاري به منظور ايجاد يك مزيت رقابتي از جمله اهداف ایجاد بورس کالا در این منطقه است.

دومین شب مستند منطقه آزاد انزلی برگزار شد

دومین شب مستند این منطقه از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری این سازمان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و آتلیه کبود بندرانزلی در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

در دومین برنامه از مجموعه شبهای مستند منطقه آزاد انزلی فیلم “صحنه های خارجی” به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی “علیرضا رسولی نژاد” در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت به نمایش گذاشته شد.

بعد از اکران ویژه این فیلم که با حضور صاحب این اثر هنری علیرضا رسولی نژاد و مشارکت جمعی از سینماگران، منتقدین و علاقمندان به این هنر در استان گیلان صورت پذیرفت، نشست تخصصی این فیلم نیز پیرامون مبحث ” فیلم- جستار ” با حضور منتقدین و مترجمین سینما مشتمل بر نوید پورمحمدرضا، ادهم صفرزاده، فرزام امین صالحی و علی عامری برگزار شد که مورد توجه علاقمندان این عرصه قرار گرفت.

آشنايي علاقمندان و فعالين حوزهاي سينماي مستند و نمايش استان با مفاهيم پايه هنري، فرآهم نمودن امكان آموزش و نقد فيلم از سوي مطرح ترين اساتید و مستند سازان داخلي و خارجي، گسترش ارتباطات بدنه هنري استان با اين سازمان و حمایت از فیلم سازان و فعالین عرصه سینمای مستند از طریق برگزاری چنین برنامه هایی، از جمله مهمترين دلايل برپايي شبهاي مستند از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی می باشد.

گفتنی است پیش از این نخستین شب مستند منطقه آزاد انزلی در قالب “كلاس آموزشي سه روزه استاد محمد رضا اصلاني مستند ساز برجسته کشور” و “سه روز نمايش فيلم بانوي مستند سازي کشور افغانستان” در فرهنگخانه منطقه آزاد انزلي برگزار شده بود.

یک برد و یک مساوی حاصل کار نمایندگان فوتبال ساحلی گیلان

از هفته سوم لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور دو تیم لسمان و قوی سپید انزلی در مجموعه ورزشی ساحلی زنده یاد سیروس قایقران این منطقه، به مصاف حریفان خود رفتند.

در بازی نخست، تیم قوی سپید انزلی میزبان گلسا پوش یزد بود که در نهایت تیم میهمان موفق شد قوی سپید انزلی را با نتیجه 6 بر 3 شکست دهد.

در دومین بازی نیز تیم لسمان مروارید خزر منطقه آزاد انزلی با نتیجه مشابه 6 بر 3 از سد تیم تاک تیران اصفهان گذشت.

گلهای بازی نخست را حمزه میر شمس(1 گل)، حمید رضا دهقانی(2 گل)، سید علی ناظم(1 گل) و محمد علی مختاری(2 گل) برای تیم گلسا پوش یزد و سه گل قوی سپید انزلی را به ترتیب فرید بلوک باشی(2 گل) و شهریار مژده(1 گل) به ثمر رساندند.

در دومین دیدار این بازیها، ایمان احترامی(1 گل)، مصطفی کریمی(2 گل)، احسان حسن نژاد(1 گل)، محمد کریمی(2 گل) برای لسمان مروارید خزر منطقه آزاد انزلی و یاسر بیژنی( 1 گل) و علی فدایی نیز با 2 گل، زننده سه گل تاک تیران اصفهان بودند.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد انزلی در هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور اقدام به حمایت از دو تیم قوی سپید انزلی و لسمان مروارید خزر نموده و زمین فوتبال مجموعه ورزشهای ساحلی زنده یاد سیروس قایقران نیز به عنوان محل برگزاری بازیهای این دو تیم تعیین شده است.

در مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور ۱۳ تیم به صورت تک بازی به دیدار یکدیگر می روند تا چهره پنج تیم برتر برای برگزاری دور نهایی مسابقات مشخص شود. در لیگ هشتم فوتبال ساحلی تیم های دریانوردان پارس جنوبی ، شهید جهان نژادیان ، یاران اصفهان، ملوان بندرگز، لسمان مروارید خزر منطقه آزاد انزلی، تاک تیران، شهرداری بندرعباس، شهرداری تبریز ، موج گناوه ، گلساپوش یزد، قوی سپید انزلی، خزر رودسر و نماینده مازنداران حضور دارند.

رشت پرس