جانبازی با اشاره به اینکه در لاهیجان هماهنگی مدیریتی بسیار خوبی وجود دارد ابراز داشت: این شهرستان با اجرای خوب طرح مذکور می‌تواند جایگاه بسیار خوبی در استان و حتی کشور پیدا کند

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان امیر جانبازی در جلسه افتتاح طرح کاداستر به صورت پایلوت کشوری اظهار داشت: بیشترین اراضی لاهیحان در جلگه قرار دارد و این شهرستان از نظر زراعی، باغی و دامی دارای اهمیت زیادی است.

فرماندار لاهیجان با اشاره به سخنان استاندار گیلان در خصوص سیاست های گردشگری و بوم گردی گفت: گردشگری، کشاورزی و تجارت محور توسعه لاهیجان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن پروژه کاداستر موجب تقویت و تسریع در بخش گردشگری خواهد شد افزود: شهرستان لاهیجان اگر در برخی از شاخص های اعلام شده در بخش باغ، دام، زراعت و شیلات از متوسط استانی عقب باشد، مدیران شهرستان تلاش می‌کنند که به حد استانی ارتقاء یابند و یا از آن پیشی بگیرند.

نماینده عالی دولت در لاهیجان تاکید کرد: مطمئنا در این شهرستان که به عنوان پایلوت در اجرای طرح کاداستر انتخاب شده است از تغییرکاربری غیرمجاز اراضی که بسیار امر مهمی است، جلوگیری خواهد شد.

جانبازی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم در اراضی که باید در بخش تولید فعالیت کنند، تغییر کاربری های غیر مجاز رخ دهد و طرح کاداستر هم به این امر کمک خواهد کرد.

فرماندار لاهیجان هدف از اجرای این طرح را جمع آوری آمار و اطلاعات اراضی کشاورزی و تعیین محدوده ملکی برای احراز و تثبیت مالکیت و تعیین حدود زمین های ملی و کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: مدیران و دستگاه‌های اجرایی به ویژه بخشداران، دهیاران و شوراها باید نهایت همکاری را برای اجرای به موقع و دقیق این طرح داشته باشند.

وی اذعان داشت: شهرستان لاهیجان را با نام چای می‌شناسند بنابراین باید تلاش کنیم که چای تولید داخلی که ارگانیک هم هست بیش از گذشته در داخل و خارج کشور معرفی شود.

عالی ترین مقام دولت دوازدهم در لاهیجان گفت: چای لاهیجان یکی از مرغوبترین چای‌های جهان است و از این پس به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که با اجرای طرح کاداستر شناسنامه دار شود.

جانبازی با اشاره به اینکه در لاهیجان هماهنگی مدیریتی بسیار خوبی وجود دارد ابراز داشت: این شهرستان با اجرای خوب طرح مذکور می‌تواند جایگاه بسیار خوبی در استان و حتی کشور پیدا کند و این طرح برای مدیران شهرستان بسیار حیاتی و اساسی است.

فرماندار لاهیجان در تبیین سخنانش عنوان کرد: برای هرچه بهتر اجرایی شدن این پروژه باید مردم، مسئولان، اصحاب رسانه و کلیه دست‌اندرکاران با یکدیگر همکاری کنند.

وی گفت: با اجرای این پروژه می‌توان ظرفیت‌های منطقه را به‌ لحاظ استراتژیک و نحوه بهره‌وری بررسی کرد.

نماینده عالی دولت از سازمان امور اراضی کشور و همچنین مسئولان مربوطه در این پروژه جهت تخصیص و تامین اعتبار 10میلیارد ریالی برای آغاز عملیات و همچنین به جهت انتخاب لاهیجان به عنوان اولین شهرستان کشور در اجرای طرح کاداستر تشکر و قدردانی کرد.