مراسم تشییع پیکر پاک 12 شهید گمنام در شهرهای مختلف گیلان همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) آغاز شد.

ندای گیلان:پیکر پاک 12 شهدای گمنام در شهرهای انزلی، رضوانشهر، ماسال، شاندرمن و آستانه‌اشرفیه تشییع و خاکسپاری می‌شود.

دقایقی پیش مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام از خیابان پاسداران انزلی آغاز شده که پس از پایان تشییع در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی این شهر به خاک سپرده می‌شوند.

یک شهید گمنام نیز در ستاد منطقه چهارم نیروی دریایی بندر انزلی خاکسپاری می‌شود، منطقه چهارم دریایی 39 شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

مراسم تدفین دو شهید گمنام دیگر نیز همزمان با شهادت بزرگ بانوی اسلام از مقابل سپاه ناحیه رضوانشهر آغاز و در پارک کوثر این شهر به خاک سپرده می‌شوند.

همچنین تدفین پیکر پاک سه شهید گمنام در ماسال و دو شهید گمنام در شاندرمن انجام می‌شود، مراسم تشییع پیکر این شهدا در ماسال در حال برگزاری است.

آستانه‌اشرفیه نیز میزبان پیکر دو شهید گمنام است، تشییع پیکر این شهدا از مرقد مطهر آقا سیدجلال‌الدین اشرف برادر گرامی امام رضا (ع) آغاز شده و در پارک ساحلی این شهر به خاک سپرده می‌شوند.

به گزارش فارس مراسم وداع با پیکر پاک شهدای گمنام شب گذشته در شهرهای میزبان این شهدا با حضور مردم و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره تشییع پیکر شهدای گمنام اظهار کرد: این شهدای گلگون کفن در مناطق عملیاتی فکه، شرهانی، فاو، شرق دجله، مجنون و شلمچه تفحص شدند.

رسول جلایی شهدای گمنام را 16 تا 21 سال عنوان کرد و گفت: شهدا مربوط به عملیات‌های بدر، خیبر، کربلای پنج، محرم، والفجر یک و والفجر هشت بودند که در سال‌های بین 61 تا 65 به شهادت رسیدند.