پیکر دو شهید گمنام فردا 19 اسفند مصادف با سالروز شهادت امام علی النقی(‌ع) تشییع و سپس در حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین علی(‌ع) به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ پاسدار عباس بایرامی اظهار داشت: با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهر رشت پیکر دو شهید گمنام فردا 19 اسفند مصادف با سالروز شهادت امام علی النقی(‌ع) تشییع و سپس در حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین علی(‌ع) به خاک سپرده می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان عنوان کرد: برای تدفین و به خاکسپاری شهدای گمنام از مدتی قبل چندین نهاد و دستگاه در استان گیلان اعلام آمادگی کرده بودند که پس از انجام بررسی‌های لازم تعدادی از آن‌ها برای این کار حائز شرایط لازم شدند.

بایرامی با تأکید بر اینکه 20 سازمان و نهاد از سراسر گیلان متقاضی تدفین شهدای گمنام هستند تصریح کرد: با توجه به معیارهای تعیین شده از بین نهادها و دستگاه‌هایی که در استان درخواست خود را به ثبت رسانده و متقاضی بودند در نهایت 5 گزینه انتخاب و معرفی شد.

وی با بیان اینکه طبق نظر شورای عالی بررسی تدفین شهدای گمنام 15 دستگاه‌ متقاضی تدفین شهدای گمنام فاقد شرایط لازم بودند افزود:‌ حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین علی(‌ع) رشت یکی از نهادهایی بود که تقاضای آن برای خاکسپاری شهدای گمنام در محوطه آن پذیرفته شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اسامی مراکزی که صلاحیت آن‌ها برای تدفین شهدای گمنام پذیرفته شده است را برشمرد و ابراز داشت: دانشگاه آزاد واحد‌ آستارا، دانشگاه پیام نور رشت و دانشگاه شهید چمران از جمله این مراکز تأیید شده هستند.

وی لزوم نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین راه شهدای والامقام به ویژه برای نسل‌های جوان را مورد تأکید قرار داد   اظهار داشت: بی‌گمان میزبانی و خاکسپاری شهدا در محوطه دستگاه‌ها،‌ نهادها و مراکز دانشگاهی بستر بسیار مناسبی را برای تحقق این امر در جامعه فراهم می‌کند.

تسنیم