جلسه توجیهی ناظرین انتخابت شهر و روستای شهرستان رشت عصر امروز با حضور فرماندار و رئیس هیئت نظارت این شهرستان در مجموعه یادگار امام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،سیروس شفقی عصر امروز در جلسه ناظرین انتخابات این شهرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از ناظرین برای قبول مسئولیت در انتخابات 29 اردیبهشت اظهار کرد: انتخابات ابزار مشارکت و اعمال حق حاکمیت توسط مردم ایران اسلامی است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه مردم سخنشان را با صندوق های رای می گویند گفت:مهم ترین هدف در اجرای انتخابات عمل به قانون و صیانت از ارای مردم است.

وی افزود: صیانت از ارای مردم در کلام مقام معظم رهبری با عبارت” حق الناس و امانت” آمده است که باید در دستور کار ما و شما قرار بگیرد.

شفقی اظهار کرد:هر انتخابتی از اجزای مختلفی تشکیل شده است و درصورتیکه این اجزا با هماهنگی و همکاری و هم افزایی مناسبی در کنار یکدیگر باشند ؛انتخابات سالم،قانون مند و شفاف را در محیط بسیار ارام شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه انتخابات پرشور و با صف های طولانی،توطئه دشمنان را خنثی می کند گفت:انتخاب کنندگان برگردن ما حق دارند و آن صیانت کامل از آرایی است که به صندوق ها می اندازند.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید شرایطی را ایجاد کنند تا مُرّ قانون در کمال بی طرفی اجرا شود افزود:مسئولیتی را پذیرفته ایم و باید امانت دار مردم باشیم و انتخاباتی را درخور مردم فهیم ایران و شهرستان برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات توجیهی برای آگاهی مردم از وظایف دست اندرکاران برگزار می شود گفت: آگهی نسبت به قوانین در کنار اجرای صحیح آن می تواند بسیار کارساز باشد.

شفقی انگیزه ،علاقه و احساس مسئولیت را مهم ترین ویژگی یک ناظر و برگزار کننده انتخابات عنوان کرد و بیان داشت:1000 نفر در اجرای این انتخابات مشارکت می کنند و از 565 شعبه در شهرستان رشت 252 شعبه در سطح شهرها و 313 شعبه در روستاهای این شهرستان فعالیت خواهند کرد.