نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت:سهم حوزه‌های عمرانی در بودجه سال 1400 حدود 104 هزار میلیارد تومان تعیین شده است که امیدواریم این مقدار تعیین شده از اعتبارات به نحو قابل قبولی تخصیص پیدا کند.

به گزارش ندای گیلان،احمد دنیامالی در گفت‌وگویی، بودجه یک ‌میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی سازمان و شرکت‌های دولتی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه مجلس دخل و تصرفی در این بخش از بودجه ندارد اظهار داشت: در سال‌های اخیر اعتبارات بخش‌های عمرانی همواره با کاهش مواجه بوده است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس استمرار عملیات اجرایی و اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت دار در سراسر کشور را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: سهم حوزه‌های عمرانی در بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۴ هزار میلیارد تومان تعیین شده است که امیدواریم این مقدار تعیین شده از اعتبارات به نحو قابل قبولی تخصیص پیدا کند.

 

دنیامالی افزایش قابل توجه بخش هزینه‌ای بودجه سال ۱۴۰۰ را موضوعی که می‌تواند برای کشور مشکلاتی را ایجاد کند تلقی کرد و بیان داشت: مجلس یازدهم و به طور ویژه کمیسیون عمران برای حل و فصل قسمتی از مشکلات و چالش‌های حوزه مسکن اقدامات خوبی انجام داده که نتیجه خوبی هم تاکنون داشته است.

 

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را از جمله مصوبات مجلس برای سروسامان دهی به بازار مسکن را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: خارج کردن مسکن از بورس بازی هدفی است که ما آن را دنبال می‌کنیم از طرفی معتقدیم باید برای تامین  مسکن مشوق‌ها و مزیت‌های خاصی اعمال شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال پیدا کردن راهکارهایی عملیاتی در جهت رفع موانع و قوانین موجود تولید مسکن در کشور است اظهار داشت: ما قوانین خوبی در حوزه مسکن داریم و مشکلات و معضلاتی که بعضا در این حوزه مشاهده می‌شود به این علت است که قوانین مصوب آنگونه که باید به مرحله اجرا گذاشته نمی‌شوند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس رویکرد بانک‌ها در بخش مسکن را مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به اینکه به علت همین رویه‌ها مشکلات زیادی در حوزه مسکن به وجود آمده است خاطرنشان کرد: سیاست‌های اشتباه بانک مرکزی یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم به ویژه در بخش تهیه مسکن است.

شبستان