مدیرکل هواشناسی گیلان گفت:در حال حاضر پیش‌بینی بارش‌های شدید دیده شده و هر ماه این پیش بینی‌ها به‌روزرسانی می‌شود و احتمال وقوع این پدیده‌ها در طولانی مدت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد و پیش بینی‌های کوتاه مدت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تخمین زده می‌شود

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه شهرستان بندر انزلی به لحاظ هواشناسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: این شهرستان با متوسط بارش هزار و ۸۰۰ میلیمتر باران در سال رتبه اول را در میزان بارندگی به خود اختصاص داده است.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان یادآور شد: در سال زراعی گذشته مقدار بارش این شهرستان هزار و ۹۹۵ میلیمتر بوده است و پیش‌بینی بلند مدت که در اول ماه برای سه ماه آینده انجام می‌شود، نشان می‌دهد که مقدار بارش ۱۰ درصد در مناطق غربی استان و شهرستان انزلی ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی گفت: بنا بر پیش‌بینی‌های هواشناسی تا ۷۲ ساعت مانده به وقوع پدیده می‌توان وضعیت را پیش بینی کرد تا مشکلی حادث نشود و دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای مقابله با حادثه داشته باشند.

دادرس خاطر نشان کرد: در حال حاضر پیش‌بینی بارش‌های شدید دیده شده و هر ماه این پیش بینی‌ها به‌روزرسانی می‌شود و احتمال وقوع این پدیده‌ها در طولانی مدت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد و پیش بینی‌های کوتاه مدت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تخمین زده می‌شود.

/شبستان