معاون امور دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش‌ بینی می‌شود امسال درحدود ۵۷۰ تن پیله تر ابریشم در گیلان تولید شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حجت علی اکبر نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رشت مطرح کرد: در سال جاری ۱۵۳۱۷ جعبه تخم نوغان در گیلان دربین نوغانداران توزیع شده است و پیش بینی می‌شود امسال در  حدود  ۵۷۰ تن پیله تر ابریشم تولید شود که نسبت به سال گذشته ۴۶۵ جعبه تخم نوغان بیشتر خواهد بود.

وی در خصوص میانگین قیمت پیله تر در امسال گفت: میانگین قیمت پیله تر درسال جاری ۲۵۰ هزار تومان است که نسبت به قیمت پیله تر در سال گذشته ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

معاون امور دامی سازمان جهاد کشاورزی در ادامه افزود: در استان حدود ۶۰۶۵ هکتار توتستان وجود دارد که امسال نیز حدود ۱۰۰ هزار نهال توت بصورت رایگان درگیلان توزیع شد.

وی با بیان اینکه قیمت پیله تر امسال تقریبا مناسب بوده، افزود: پیش بینی می‌شود امسال در تولید پاییزه  بیش از ۳۰۰ جعبه توزیع شود که در سال گذشته این رقم در تولید پاییزه ۱۵۰ جعبه بود.

علی اکبر نژاد در تشریح  سیاست‌های حمایتی دولت و جهاد کشاورزی گیلان برای نوغانداران گفت: توزیع جعبه تخم نوغان بصورت یارانه‌ای،  توزیع نهال توت رایگان، تسهیلات ویژه برای توسعه نوغانداری از محل تسهیلات یارانه دار توسعه روستایی از جمله این حمایت‌ها  دولت و این سازمان در راستای ارتقا و توسعه نوغان‌داری در گیلان است.