نخستین “جشنواره صنایع دستی مناطق آزاد کشور” با حضور فعالین و هنرمندان صنایع دستی شش منطقه آزاد کشور در این منطقه آزاد انزلی شروع به کار نمود.

ندای گیلان:نخستین “جشنواره صنایع دستی مناطق آزاد کشور” با حضور فعالین و هنرمندان صنایع دستی شش منطقه آزاد کشور در این منطقه آزاد انزلی شروع به کار نمود.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره، مهندس حمید رضا مرتضایی عضو موظف هیأت مدیره این سازمان با ارائه پیشنهاد تشکیل شرکت بازاریابی صنایع دستی مناطق آزاد به منظور شناسایی و بازاریابی در این حوزه اظهار داشت: با حمایت از صنایع دستی علاوه بر حفاظت از صنایع دستی به عنوان یکی از مهمترین ابعاد فرهنگ بومی، زمینه اشتغال برای کشاورزان و صیادان که خاصیت مشاغل آنها فصلی بودن می باشد، با حداقل هزینه فرآهم شده تا در نهایت بوسیله بازاریابی شرکت مزبور زمینه صادرات محصولات تولیدی ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه آشنایی و تبادل اطلاعات میان هنرمندان صنایع دستی هر منطقه، عرضه مستیم و بدون واسطه کالا و ارائه تصویری دقیق از توانمندیهای این مناطق، از جمله مهمترین دلایل برگزاری جشنواره صنایع دستی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی است، افزود: اشتغالزایی، زودبازده بودن،کم سرمایه بر بودن، ظرفیت صادراتی و مکمل درآمد کشاورزی بودن از ویژگیهای این صنعت است و با توجه به اینکه ایران از منظر تنوع صنایع دستی در سطح جهان دارای مقام نخست بوده ولی به دلیل عدم بازاریابی و حمایت های لازم، از رقبای چینی و هندی خود عقب افتاده، امیدواریم مناطق آزاد کشور، به عنوان الگوهای توسعه، پیشگام این حمایت باشند.
گفتنی است طی یک سال گذشته، سازمان منطقه آزاد انزلی اقدام به برگزاری جشنواره صنایع دستی این منطقه و استان گیلان نموده و با برپایی کارگاه های آموزشی متعدد در رشته های حصیر بافی، گلیم بافی و برگزاری جمعه بازار، گامهای موثری در افزایش دانش فنی و کیفیت محصولات مختلف و بازاریابی و معرفی هنرمندان صنایع دستی استان و منطقه برداشته است.
هنرمندان صنایع دستی مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار، اروند، ارس و انزلی در قالب ۳۰ غرفه در این جشنواره که علاوه بر عرضه و فروش صنایع دستی، دارای بخش های جنبی همچون برپایی نمایشهای آئینی و بومی – محلی است.
در مراسم افتتاحیه نخستین”جشنواره صنایع دستی مناطق آزاد کشور” علاوه بر معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، فعالین اقتصادی منطقه و صنایع دستی استان و منطقه حضور داشتند.
این نمایشگاه از چهارشنبه ۲۰ خرداد لغایت شنبه ۲۳ خرداد ماه در فاز تجارت و گردشگری برگزار می شود و علاقمندان می توانند از ساعت ۱۷ الی ۲۲ از این جشنواره دیدار نمایند.EftetahSanayeDastiEftetahSanayeDasti1