فرماندار شفت از مطرح شدن پیشنهاد احداث تله کابین از امامزاده اسحاق تا امامزاده ابراهیم این شهرستان خبر داد

به گزارش ندای گیلان؛محمدرضا محسنی در نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان که عصر دوشنبه در دفتر فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد با اشاره به اینکه این شهرستان دارای اماکن و امامزادگان شاخص همانند امامزاده ابراهیم و اسحاق است، اظهار کرد: انتظار می رود که سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان نگاه ویژه ای به این دو مکان متبرکه داشته باشد.

فرماندار شفت وجود برنامه ریزی مناسب برای استفاده از پتانسیل این مکان های معنوی را مهم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر برنامه ریزی و اقدامات خوبی در حوزه اوقاف و امور خیریه از نظر موقوفات و اجرای نیت واقفان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نبود فضای مناسب اداری یکی از مهم ترین مشکلات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت است، افزود: با توجه به وجود پتانسیل های مناسب و فراوان در حوزه اوقاف و امور خیریه در شهرستان، نبود این فضا، خلاء محسوب می شود.

فرماندار شفت با تأکید برضرورت حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه گیلان از اداره تابعه خود در شفت، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مسائل در امامزاده ابراهیم موضوع فاضلاب منطقه بوده که مشکلات فراوانی را به دنبال داشته است.

وی احداث پارکینگ طبقاتی در منطقه امامزاده ابراهیم را با توجه به بار حضور مسافران و گردشگران حائز اهمیت دانست و یادآورشد: برای اجرای این طرح نیازمند بسترسازی مناسب هستیم.

محسنی در ادامه به اجرای برنامه های فرهنگی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز اشاره و اظهار کرد: باید از ظرفیت معنوی اماکن مذهبی به ویژه امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق در اجرای برنامه های فرهنگی و اشاعه فرهنگ مذهبی بهره گیری شود.

وی با اشاره به پیشنهاد احداث تله کابین از امامزاده اسحاق تا امامزاده ابراهیم، افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح، شهرستان در حوزه جذب گردشگری مذهبی گامی بزرگ برمی دارد.مهر