مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان با بیان اینکه بهسازی  و افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی در فاز یک انجام شده است  گفت: پروژه هایی که در حوزه سروان و کودآلی شروع شده بود با سرعت خیلی خوبی در حال پیشرفت است اما پروژه های جدید به دلیل بروکراسی شهرداری رشت کند پیش می رود.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،پویا شهشهانی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان  با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی نصب سوله تصفیه‌خانه شیرابه در سراوان 85 درصد است، گفت:با توجه به قول مسئولان شهرداری می توان انتظار داشت این تصفیه‌خانه در دی‌ ماه امسال  به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه نقصی که در پروژه های پسماند استان وجود دارد این است که عمدتا مشاوری که برای این پروژه ها انتخاب می شود اشراف کافی را در خصوص این مباحث ندارد گفت:به صورت هفتگی جلساتی با حضور معاون عمرانی استانداری گیلان برای بررسی و رسیدگی به پروزه های حوزه پسماند استان برگزار می شود.

شهشهانی با بیان اینکه پروزه کمپوست تالش از 6 هفته پیش شروع به کار کرده است افزود:یک سری مسائل در خصوص قرارداد وجود داشت که 4 میلیارد تومان پیش بینی اعتبار برای این طرح شده که  منوط به انعقاد قرارد و پیشرفت فیزیکی مناسب اختصاص داده شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان با بیان اینکه در بندرانزلی در خصوص احداث تصفیه خانه شیرابه که طراحی آن توسط جهاد دانشگاهی انجام شده بود متاسفانه با توجه به افزایش قیمت ها پیمانکار توان ادامه کار را نداشت گفت:توافقی که با سازمان شهردرای ها داشتیم این بود که هر پروزه ای که نتوانست اعتبارش را جذب کند،اعتبار به پروزه دیگری اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه بهسازی  و افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی در فاز یک انجام شده است  گفت: پروژه هایی که در حوزه سروان و کودآلی شروع شده بود با سرعت خیلی خوبی در حال پیشرفت است اما پروژه های جدید به دلیل بروکراسی شهرداری رشت کند پیش می رود.

شهشهانی در خصوص نیروگاه زباله‌سوز ۶۰۰ تنی رشت با بیان اینکه پروزه از حالت رکود درآمده است اظهار داشت :تا امروز در مجموع  ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده  و برای استقرار تجهیزات آن ۳۰ میلیارد تومان و برای ابنیه فنی آن نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره اینکه سرعت کار در خصوص مدیرت پسماند در لنگرود با سرعت خوبی در حال انجام است گفت:اگر همین روند ادامه داشته باشد این پروژه در زمان مقرر  و تا تیرماه سال 99 به بهره برداری می رسد.