به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، رئيس جمهور در جمع مردم كرمانشاه  و در پيام نوروزي خود  با بيان اينكه  عيد نوروز را به همه مردم ايران  در جاي جاي كشور  و سراسر گيتي  تبريك مي گويم گفت: اين عيد باستاني را  به اقوام مختلف  و همسايگاني كه  نوروز  را پاس مي دارند  تبريك […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ندای گیلان، رئيس جمهور در جمع مردم كرمانشاه  و در پيام نوروزي خود  با بيان اينكه  عيد نوروز را به همه مردم ايران  در جاي جاي كشور  و سراسر گيتي  تبريك مي گويم گفت: اين عيد باستاني را  به اقوام مختلف  و همسايگاني كه  نوروز  را پاس مي دارند  تبريك عرض مي كنم .
آقاي روحاني افزود : همراه  شدن نوروز  و شكوفايي طبيعت با ماه  پربركت  رجب  و ايام ميلاد ائمه  اطهار  به ويژه سالروز ولادت امير مومنان و همچنين بعثت پيامبر و ايام  عبادت و اعتكاف  كه زمان شكوفايي معنوي است  به فال نيك مي گيرم .
وي با اشاره به اينكه  بايد  خدمت همه خانواده هاي شهدا ، ايثارگران و آزادگان، نوروز  97 را تبريك گفت افزود: سلام و تحيت و درود ما  به محضر حضرت  ولي عصر  امام زمان (عج) است.
آقاي روحاني گفت: ياد مي كنيم از آنهايي كه  در اين لحظه هاي زيبا به جاي نشستن  بر سر سفره   نوروزي  سفره خدمت  به ملت ايران را انتخاب كرده اند افرادي مانند پزشكان، پرستاران، خلبانان، رانندگان، مرزداران، پليس  و همه آنهايي كه در سراسر  ايران اسلامي در كنار سكوها و چاه هاي نفتي ، تلمبه خانه ها ، آمبولانس ها، اتاق هاي كنترل ، ماشين  هاي آتش نشاني و در راه ها و جاده هاي كشور خدمت را براي خود برگزيده اند .
وي تاكيد كرد : خود را شريك  در اندوه  و غم عزيزاني مي دانم كه در سال گذشته بر اثر سيل ، زلزله  ، حوادث هوايي و دريايي به سوگ عزيزانشان نشسته اند ، ما را در كنار خود ببينند .
رئيس جمهور گفت : اين عزيزان صبر و مقاومت و راه  زندگي  توام با معنويت را  ادامه دهند .
آقاي روحاني  افزود : سال پيش سال  پيروزي و موفقيت ملت ايران بود .
وي گفت : در صحنه انتخابات  شاهد پيروزي شكوهمند  ،حضور تكان دهنده  ، رقابت  بي نظير و حضور توام با امنيت  در  صحنه انتخابات بوديم در حالي كه  بدخواهان، نزاع و دودستگي و   پيروزي گروهي را بر گروهي مي خواستند.

رئيس جمهور تاكيد كرد : در انتخابات يك پيروز  بيشتر نداشتيم و آن ملت بزرگ ايران بود.

رئيس جمهور با بيان اينكه مبارزه با فقر از ديگر ماموريت هاي دولت  در سال 96 بود گفت: دولت دوازدهم مبارزه با فقر را ادامه خواهد داد .
آقاي روحاني  در ادامه پيام نوروزي خود  افزود : در سال 96 مستمري مددجويان و مستمري  بگيران  كميته امداد و بهزيستي بيش از سه برابر  شد كه اين گام اول و مهم در زمينه مبارزه با فقر بود  .
وي گفت: ما براي  تمام مشاغل  كارمندان و كارگران در حداقل حقوق  اقدامي كرديم  تا حقوق ها متعادل شود و اين قدم را ادامه خواهيم داد .
رئيس جمهور تاكيد كرد: اين گام بزرگ را  در  سال جديد  براي مبارزه با فقر  ادامه خواهيم داد .
آقاي روحاني با بيان اينكه  دو درخواست  و خواهش از ملت  بزرگ ايران دارم افزود : خواهش اول  اين است كه در سال جديد از همه كارآفرينان ، كارگران ، سرمايه گذاران  ، ايرانيان داخل و خارج از كشور  مي خواهم توجه كنند كه سال نو  سال سرمايه گذاري است و سال توليد  است  و همه بايد  با همه توان  به رونق توليد بپردازيم .
وي تصريح كرد : قدرت ملي ما  در كنار  توليد ما خواهد بود  و اين كارآفرينانند  كه مي توانند قدم هاي مهمي را در سال جديد بردارند .
رئيس جمهور  با بيان اينكه خواهش دوم من  از جوانان عزيز است  گفت: جواناني كه  كشور ما تعلق به آنها دارد و جواناني  كه  آينده اين  كشور به آنها متعلق است و جواناني كه  بايد  راه  سربلندي  كشور را ادامه دهند.
وي گفت : آنچه براي همه ما مهم است عزت اسلام، سربلندي ايران، آسايش و رفاه ملت ايران است و براي اين  سه هدف بلند همه ما تلاش مي كنيم و اميد ما  به جوانان عزيز است.
رئيس جمهور گفت: آنچه به جوانان  و به زنان  از آغاز دولت دوازدهم وعده كردم و قول دادم  و دولت ما متعهد شده است آن را ادامه خواهيم داد .
آقاي روحاني افزود: ما مي دانيم نسل جوان ما  خواست بالاتري دارد  و ما مي دانيم با دنياي ديگري مي خواهد  شرايط  جديدي را براي كشور ببيند، نشاط بيشتر را مي خواهد  و بنابراين دولت متعهد  به اشتغال جوانان، نشاط جوانان، آزادي جوانان و  ادامه دسترسي آنها به اطلاعات است .
رئيس جمهور گفت: اطلاعات آزاد براي مردم  به معناي به روز بودن  مردم  نسبت به  تحولات  جهاني است.
وي افزود : اين به معناي اتصال  دانشجويان ما و دانش پژوهان ما با علم جديد دنياست و به معناي اتصال و ارتباط  نزديك تر با مردم و اشتغال نو در اين فضاست  البته  ما  فضاي  مجازي  امن  ، آسان  و ارزان  توام با اخلاق و معنويت مي خواهيم.
وي افزود : در سايه اين  فضاست كه  مبارزه با  فساد را ادامه  مي  دهيم و در سايه اين فضاست كه شفافيت را ادامه مي دهيم  و مردم ما شاهد  شفافيت بيشتر در سال جديد خواهند بود.
رئيس جمهور در پايان  دعا كرد: خدايا  باران  پربركت  و رحمتت را بر ملت ما نازل كن  و در اين ساعات زيباي  آغاز سال  از تو مي خواهيم  باران فتوت  ، اخلاق  ، تحمل ، وحدت و انسجام  ، تلاش براي توسعه و پيشرفت كشور بر ما نازل بفرما و خادمان مردم  و رهبر معظم انقلاب ، دولت و نظام را براي  تلاش بيشتر  و به اهتزاز درآمدن  پرچم پيشرفت و آسايش و رفاه بيشتر در اين كشور  موفق  بگردان.