رنجکش با بیان اینکه ورودی دانشگاه‌ها بیشتر شده و همه فارغ‌التحصیلان دوست دارند پشت میز بنشینند، اظهار کرد: این مهم با ظرفیت اندک استخدام‌های دولتی امکان‌پذیر نیست

به گزارش ندای گیلان از آستارا،یونس رنجکش عصر امروز در دیدار با کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید اشجعی در محل فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه ورودی دانشگاه‌ها بیشتر شده و همه فارغ‌التحصیلان دوست دارند پشت میز بنشینند، اظهار کرد: این مهم با ظرفیت اندک استخدام‌های دولتی امکان‌پذیر نیست.

فرماندار شهرستان آستارا با تأکید براینکه تحصیلات تضمینی برای اشتغال نیست، تصریح کرد: توانمندی‌های فردی در اولویت است، امروز برای یافتن شغل چاره‌ای جز مهارت‌آموزی نداریم؛ البته این مهم در تمام دنیا مرسوم شده و درجات مهارت از مدارک دانشگاهی از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه جامعه انسانی باید با مهارت‌آموزی بیشتر آشنا شود، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف کلان تشکیل سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد ارتباط بین دانش‌آموختگان مدارس و دانشگاه‌ها با مهارت بوده و جامعه امروز به این نتیجه رسیده که به سراغ آموزش مهارت‌های مختلف برود.

رنجکش کیسمی موضوع بازاریابی را دارای اهمیت دانست و اظهار کرد: برخی‌ها با فضای کارآفرینی آشنا نیستند، خلاقیت دارند کالا و خدمات تولید می‌کنند؛ اما به دلیل ناآگاهی با شیوه بازاریابی از کسب درآمد باز می‌مانند و نمی‌توانند کالا یا خدمات خود را تجاری‌سازی کند.

فرماندار شهرستان آستارا با تصریح براینکه این قبیل از افراد نیاز به آموزش‌های مهارتی داشته و بخشی از این آموزش‌ها بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای است، گفت: این مرکز نباید منتظر درخواست افراد و سازمان‌ها برای ارائه خدمت باشد بلکه باید خود ورود کرده و جامعه هدف خود را از سرگردانی نجات دهد.

وی مهم‌ترین خلاء جامعه امروز را نداشتن مهارت دانست و تصریح کرد: موتور متحرک اقتصادی و رفع نگرانی‌های اشتغال کارآفرینی است و باید علاقمندان را با روش‌های کارآفرینی بیشتر آشنا کنیم و جامعه را به سمت کارآفرین شدن سوق دهیم.