رئیس پلیس شاهرود گفت: درست کردن کباب از گوسفندان سرقتی، راز سرقت‌های احشام را فاش کرد.

به گزارش سرویس حوادث ندای گیلان،پسرجوانی در شهرستان شادگان با یک سلاح شکاری نامادری‌اش و سه فرزند خردسال او را کشت و سپس از صحنه کشتار هولناک گریخت.فرمانده انتظامی شادگان درباره این جنایت که بامداد دیروز (چهارشنبه) اتفاق افتاد گفت: اعضای این خانواده چهار نفری که یک مادر و سه فرزند خردسالش بودند قربانی خشم پسری شدند که نابرادری بچه‌ها بود. قاتل درحالی که یک سلاح شکاری در دست داشت با ورود به خانه نامادری‌اش، او و سه فرزند خردسالش را هدف چند گلوله قرار داد و سپس پا به فرار گذاشت.سرهنگ سعیدی‌نیا گفت: یک قبضه سلاح شکاری که قاتل با آن دست به کشتارزده بود در محل جنایت پیدا شد و مأموران پلیس سایه به سایه در جست‌وجوی قاتل فراری هستند. وی انگیزه این جنایت را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

قاتل یک زن اعدام شد

مردی که به جرم کشتن یک زن به قصاص محکوم شده بود، در محوطه زندان شهر بابل، با حضور خانواده مقتول به دار آویخته شد.این مرد در دادگاه کیفری استان مازندران محکوم به قصاص شده بود که پس از تأیید حکم مجازاتش در دیوانعالی کشور، مقدمات اجرای حکم فراهم شد. بدین‌ترتیب او سحرگاه سه‌شنبه با حضور قاضی اجرای احکام و پزشک قانونی اعدام شد.

بازداشت مدیر مدرسه به خاطرشکستن بینی دانش آموز

مدیر متخلف مدرسه شهید فاریابی شهرستان جیرفت به خاطر تنبیه یکی از دانش‌آموزانش بازداشت شد.به گزارش «ایران»، روزپنجم دی پدر دانش‌آموزمصدوم با مراجعه به دادسرا از مدیر مدرسه پسرش به اتهام ضرب و جرح عمدی منجر به شکستگی استخوان بینی و پارگی لب فرزندش شکایت کرد که بلافاصله رسیدگی به پرونده آغاز شد. در نخستین گام و با دستور دادیارشعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت، دانش‌آموز مصدوم به پزشکی قانونی معرفی شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته، شکستگی استخوان بینی و پارگی لب وی تأیید شد. بلافاصله تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، دانش‌آموزان و سایر کارکنان مدرسه آغاز و در نهایت مدیر مدرسه به دادسرا احضار و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین مناسب به‌دلیل ناتوانی از تودیع وثیقه بازداشت شد.

دستگیری سارقان حرفه‌ای با ٣٨ فقره سرقت
فرمانده انتظامی استان تهران از دستگیری سارقان کیف‌قاپ و گوشی‌قاپ با ٣٨ فقره سرقت در شهرستان اسلامشهر خبر داد. سردار محسن خانچرلی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی و سرقت از کارگاه‌های صنعتی در شهرستان «اسلامشهر»، بررسی موضوع در دستورکار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. او افزود: مأموران پس از چند روز کار اطلاعاتی، مخفیگاه سارقان را در شهرستان اسلامشهر شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند. سردار خانچرلی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های تخصصی پلیس به ٣٨ فقره سرقت گوشی و کارگاه‌های صنعتی در شهرستان اسلامشهر اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرقت اینترنتی نوجوان ١٦ ساله  از ٥٤ حساب بانکی
جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری سارق نوجوان اینترنتی با ٥٣٠‌ میلیون ریال برداشت غیرمجاز از حساب‌های شهروندان در شهرستان دزفول خبر داد. سرهنگ «سیدمحمد صالحی» در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی اعلام خبری مبنی بر برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی دو نفر از شهروندان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا شهرستان دزفول قرار گرفت. او ادامه داد: مأموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی متهم در یکی از شهرهای همجوار شدند که نوجوانی ١٦ ساله بود. صالحی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه تلفن همراه هوشمند حاوی اطلاعات تکمیلی کارت‌های مختلفی که از آنها سرقت اینترنتی شده بود، کشف و ضبط شد. سرهنگ صالحی یادآور شد که متهم با به‌دست‌آوردن مشخصات تعداد ٥٤ کارت عابربانک از قبیل شماره‌حساب، رمز پرداخت‌های الکترونیکی، تاریخ انقضا و رمز دوم، مبلغ ٥٣٠‌ میلیون ریال از کارت‌های بانکی مختلف به‌صورت اینترنتی سرقت کرده بود.

صدور کیفرخواست سارقان طلافروشی گچساران

کیفرخواست دو نفر از سارقان مسلح طلافروشی گچساران صادر شد. رئیس کل دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد در گفت‌وگو با «میزان» گفت: کیفرخواست دو نفر از افرادی که سرقت مسلحانه از طلافروشی گچساران داشتند، صادر شد. حجت‌الاسلام و المسلمین مزارعی افزود: با توجه به کیفرخواست صادره ازسوی دادسرا، این افراد به اتهام محاربه، محاکمه خواهند شد. رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه‌وبویراحمد در ادامه بیان کرد: پرونده برای ادامه رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان ارسال شده است و تلاش ما این است که رأی قطعی و اجرا شود. در جریان سرقت از یک طلافروشی در یکی از خیابان‌های پرتردد این شهرستان، دو نفر از صاحبان طلافروشی کشته شدند و هفت کیلو طلا به سرقت رفت. چندی قبل، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه‌وبویراحمد از دستگیری پنج نفر از سارقان اصلی طلافروشی این شهرستان نیز خبر داد.

انهدام باند توزیع چک‌پول‌های تقلبی

باند توزیع چک‌پول تقلبی در شهرستان چناران خراسان‌رضوی شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ برات اویسی، فرمانده انتظامی چناران، گفت: پلیس آگاهی موفق شد باند توزیع چک‌پول‌های جعلی را در چناران شناسایی و منهدم و همچنین ۴۷‌میلیون ریال چک‌پول جعلی را کشف کند.اویسی گفت: در پی اطلاع از توزیع چک‌پول جعلی در چناران، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان آن در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت. او بیان کرد: در‌این‌باره، یکی از متهمان در شعبه مرکزی یکی از بانک‌های سطح شهر، شناسایی و دستگیر و در بازرسی بدنی از او، ۲۲ برگ چک‌ پول یک‌میلیون ریالی جعلی کشف شد. فرمانده انتظامی چناران ادامه داد: متهم ۳۵ ساله برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل و در بازجویی اولیه به تهیه چک‌پول‌ها از اشخاصی دیگر اعتراف کرد.

تجاوز به دختر ١٥ساله در هند

دختری ١٥ساله که ازسوی چند شیطان‌صفت هدف تجاوز قرار گرفته بود، به دست مهاجمان به قتل رسید و جسدش در یک کانال آب رها شد. سخنگوی پلیس گفته دختر نگون‌بخت هندی  در ایالت «دالیات» پس از تجاوز وحشیانه به او با اصابت ١٩ ضربه چاقو کشته شده است. در پی این واقعه هولناک بار دیگر مردم خشمگین به خیابان‌ها ریخته و دست به تظاهرات زدند. با وجود اعتراض‌های گسترده مردم، همچنان بر تعداد تجاوز به دختران نوجوان افزود می‌شود. پلیس اعلام کرده متجاوزان را شناسایی و دستگیر کرده و آنها به سزای اعمالشان خواهند رسید. «آبهیشک گارگ»، رئیس‌پلیس «دالیات»، نیز دراین‌باره گفت: «یک رهگذر بدن عریان و خون‌آلود دخترک را در کانالی نزدیکی مدرسه‌اش پیدا کرده و بلافاصله با پلیس تماس گرفته بود. در بررسی‌ها مشخص شد او دو روز قبل کشته شده است».این در حالی است که پدر دختر، پلیس و مقام‌های دولتی را در این ماجرا مقصر می‌داند. او در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته: «دخترم را دزدیده‌اند و پس از تجاوز به قتل رسانده‌اند. این واقعه به دلیل بی‌کفایتی مأموران پلیس و ضعف رسیدگی به پرونده‌های تجاوز رخ داده است».

چین برای یافتن «سانچی» از روبات زیردریایی استفاده می‌کند
وزارت حمل و نقل چین اعلام کرد برای یافتن نفتکش سانچی، از روبات‌های کشف و شناسایی زیر دریایی استفاده می‌کند. به گزارش ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز، سازمان امداد و نجات شانگهای به عنوان یکی از بخش های این وزارتخانه به دنبال برنامه‌‌ریزی برای ارسال روبات‌های زیر دریایی برای جست وجو در کشتی هستند. وزارت حمل و نقل چین همچنین با بیان این که اکنون محل غرق شدن کشتی سانچی مکان‌یابی شده است اعلام کرد، سانچی در عمق 115 متری زیر آب قرار گرفته است. در ادامه این بیانیه با اشاره به ضرورت پاک سازی محل از لکه های نفتی آمده است: دو کشتی به نام‌های «های شان 169» و «دانجلی 6»  با هدف آغاز عملیات پاک‌ سازی به محل غرق شدن کشتی رسیده‌اند.

اجرای‌حکم‌قطع‌دست‌یک‌دزد

حکم قطع دست دزد 34 ساله ای که به سرقت گوسفندان روستاییان در شهرهای مختلف خراسان رضوی و جنوبی، اعتراف کرده بود، ساعت 9 صبح روز گذشته در زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد.  چند سال قبل وقوع سرقت های متعدد در اطراف برخی شهرهای استان خراسان رضوی و جنوبی، درحالی آغاز شد که فرد یا افراد ناشناسی با  تخریب شبانه در و دیوار منازل روستایی، گوسفندان اهالی روستا را به سرقت می بردند. دامنه این سرقت ها هر روز به اطراف شهرهای دیگر کشیده می شد و موجب نگرانی روستاییان شده بود. به همین دلیل ماموران انتظامی با صدور دستورات ویژه قضایی ، تلاش گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت ها آغاز کردند. بررسی ماموران انتظامی همچنین براساس شکایت شاکیان، نشان می داد هر باری که دزد یا دزدان به آغل گوسفندان دستبرد می زنند تعداد زیادی از گوسفندان به سرقت می رود. اگرچه در اثنای این سرقت ها، اموالی از قبیل سرویس طلا، موتورسیکلت و … نیز مورد دستبرد سارق یا سارقان قرار می گرفت اما تحقیقات پلیس بیانگر آن بود که سرقت گوسفند، هدف اصلی دزدان از دستبرد به منازل روستایی و گاهی شهری است. گزارش خراسان حاکی است، با جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل های کارشناسی، در نهایت ماموران انتظامی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد جوان 28 ساله ای ، عامل اصلی سرقت های مذکور است بنابراین، وی در یک عملیات هماهنگ و با کسب مجوزهای قضایی در سال 1390 دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت. این متهم درمراحل تحقیقات به 21 فقره سرقت احشام در چهار شهر استان های خراسان رضوی و جنوبی اعتراف کرد. با توجه به شکسته شدن حرز و چگونگی سرقت های این جوان 28 ساله که «علی – خ» نام دارد، کیفرخواست پرونده در یکی از شهرستان ها صادر شد و متهم در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت. قاضی دادگاه کیفری با توجه به محتویات پرونده و بررسی دقیق همه جوانب سرقت های مذکور، رای به «قطع ید» و همچنین ردمال داد اما این رای با اعتراض متهم، در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت ولی قضات با تجربه دادگاه تجدیدنظر نیز با توجه به اسناد ودلایل محکمه پسند، رای این پرونده را مطابق با موازین شرعی و قانونی دانستند وحکم صادره را تایید کردند.
درگیری مسلحانه پلیس و قاچاقچیان
فرمانده انتظامی استان فارس از درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ و کشف یک تن و ۵۲۳کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان لارستان خبر داد.
به گزارش میزان، سردار احمدعلی گودرزی گفت: ماموران انتظامی شهرستان لارستان با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر با یک دستگاه خودرو نیسان را در یکی از محور‌های مواصلاتی شناسایی کردند و موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند. وی ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی به محل موردنظر اعزام شدند و پس از ایست و بازرسی و کنترل خودرو‌های عبوری به صورت محسوس و نامحسوس، در نهایت خودرو مورد نظر را شناسایی کردند. فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پس از مشاهده خودروی قاچاقچیان دستور ایست را صادر کردند که راننده خودرو بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار کرد. پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، قاچاقچیان از خودرو پیاده شدند و به سمت ماموران انتظامی اقدام به تیراندازی کردند که پس از چند دقیقه درگیری مسلحانه، در نهایت متهمان که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند با استفاده از کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا اقدام به فرار کردند. سردار گودرزی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو قاچاقچیان یک تن و ۵۲۳کیلو مواد مخدر شامل ۹۸۵کیلو تریاک و ۵۳۸کیلوگرم حشیش کشف کردند.
بوی کباب دست سارقان را رو کرد
رئیس پلیس شاهرود گفت: درست کردن کباب از گوسفندان سرقتی، راز سرقت‌های احشام را فاش کرد. سرهنگ سیدمجتبی اشرفی از دستگیری سارقان احشام توسط ماموران کلانتری۱۲ بسیج خبر داد و گفت: پس از سرقت پنج راس گوسفند از حوزه کلانتری۱۲ بسیج اکیپی از ماموران این کلانتری به سر اکیپی رئیس کلانتری در سطح حوزه مشغول بررسی و کشف سرنخ‌های احتمالی در خصوص این سرقت شدند.
اشرفی با اشاره به گشت‌زنی‌های مستمر در سطح حوزه افزود: در نهایت در ساعات پایانی شب اکیپ اعزامی دریافتند از منزلی که محل اسکان فردی سابقه‌دار در زمینه سرقت است دود و بوی کباب زیادی می‌آید که در بررسی تکمیلی مشخص شد فرد سابقه‌دار به همراه دو نفر از دوستانش در محل حضور دارد. فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اعلام این مطلب که ماموران با شناسایی افراد دریافتند هر سه نفر در زمینه سرقت دارای سابقه هستند، گفت: در پرسش‌های ماموران به‌صورت انفرادی از افراد حاضر هرکدام برای تهیه گوشت و مقدار آن تناقض‌گویی‌های داشتند که در نهایت مشخص شد این افراد سارقان احشام هستند. سرهنگ اشرفی به اعترافات این افراد اشاره کرد و گفت: پس از اعتراف سارقان به سرقت پنج راس احشام، متهمان برای بررسی‌های تکمیلی و احتمالی سایر سرقت‌ها به پلیس آگاهی تحویل شدند.