محمدعلی ثابت‌قدم با بیان اینکه طراحی فرآیندها و زیرساخت و برآورد هزینه‌های عملیاتی در اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شود گفت:برای سودآوری پروژه‌ها باید گردش مالی ایجاد کنیم.

به گزارش ندای گیلان: محمدعلی ثابت‌قدم دیشب در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری رشت اظهار داشت: مطالعات امکان‌سنجی در حوزه سرمایه‌گذاری در شهر انجام می‌شود.
وی با اشاره به شناسایی 30 فرصت سرمایه‌گذاری تصریح کرد: شش فرصت در حاشیه رودخانه زرجوب و شش فرصت در حاشیه رودخانه گوهررود شناسایی شد، در فاز اول این 12 پروژه، چون فضای اقتصادی آن‌ را نهایی نکرده‌ایم تا موقعی که مطالعات اقتصادی به پایان نرسیده است، قابلیت مذاکره نیست.
شهردار رشت با بیان اینکه غیر از این 12 پروژه، 18 بسته دیگر به‌طور مثال پارکینگ طبقاتی را شروع کرده‌ایم گفت: برای سودآوری پروژه‌ها باید گردش مالی ایجاد کنیم.
ثابت‌قدم از ایجاد شبکه IT مناسب برای قسمت‌های نقدی، غیرنقدی و تهاتری شهرداری رشت خبرداد و خاطرنشان کرد: طراحی فرآیندها و زیرساخت و بررسی طرح‌ها و برآورد هزینه‌های عملیاتی در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها مدنظر است.
وی با تاٌکید بر اینکه در پروژه‌هایی که کیفی‌سازی خدمات شهری مدنظر است، سرمایه‌گذاران عموماً بلاتکلیف هستند، افزود: برای اینکه کارها به‌درستی اتفاق بیفتد باید ایستگاه‌های کاری درست تعریف شوند.
شهردار رشت اظهار داشت: ما سعی کرده‌ایم به‌تدریج در آمدهای شهرداری را پایدارتر و هزینه‌های شهرداری را منطقی‌تر سازیم و مباحث غیر نقدی را ساماندهی کنیم و بدهکاران را با شیوه‌های تعامل به سمتی بیاوریم که بدهی خود را پرداخت کنند.
ثابت‌قدم کنترل هزینه‌های پروژه‌ها را مورد تاٌکید قرارداد و گفت: برای این امر باید یک نظام پشتیبان ایجاد شود، در شهرداری رشت مباحث توسعه‌ای را مورد توجه قراردادیم و افزایش تعداد ایستگاه های آتش‌نشانی مورد توجه است.
وی با اشاره به توزیع نامعقول از فضای سبز در رشت تاٌکید کرد: 30 درصد از فاضلاب رشت در منطقه سراوان ایجاد می‌شود و برای رفع مشکل فاضلاب این منطقه و فاضلاب شهر صنعتی رشت و 11 بیمارستان هر کدام برنامه‌هایی وجود دارد.
شهردار رشت با اشاره به دو خط 200 تنی کود آلی خاطرنشان کرد: 400 تن زباله را از طریق تبدیل به کود آلی حل خواهیم کرد و 300 تن باقی مانده در قالب کاخانه زباله‌سوز رفع می‌شود.
وی تکمیل شبکه بهداشتی شهر رشت با احداث تصفیه خانه‌های محلی را مورد تاٌکید قرارداد و گفت: پیاده‌روی هسته مرکزی رشت که قرار است اجرا شود یک فضای گردشگری است و اقتصاد شهر را متحول می‌کند و در مباحث کنترل ترافیکی استفاده از بافت پیاده و حمل و نقل عمومی مورد توجه است./تسنیم