نیکی هیلی: نباید ساکت بمانیم… جامعه جهانی یک بار در جریان اعتراضات سال 2009 (1388) در ایران مرتکب اشتباه شد ما نباید چنین اشتباهی را تکرار کنیم.

به گزارش ندای گیلان،به نقل از وب سایت روزنامه واشنگتن پست آمریکا،نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد واشنگتن خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت و شورای حقوق بشر ملل متحد برای بررسی اعتراضات اخیر در ایران است.

“نیکی هیلی” نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با اعلام حمایت دوباره از اعتراضات در ایران و با تکرار اظهارات مداخله جویانه روزهای گذشته مقامات واشنگتن درباره اعتراضات اخیر در ایران گفت کشورش به دنبال برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در نیویورک و نیز شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو برای بررسی اعتراضات اخیر در ایران است.

او با ادعای اینکه مردم ایران برای آزادی خود به پا خاسته اند، افزود که تمامی آزادی خواهان جهان باید در کنار مردم ایران بایستند.

او مدعی شد: آزادی متبلور شده در منشور ملل متحد در ایران نقض می شود، با توجه به شناختی که از تاریخ دیکتاتوری در ایران داریم باید نگران نقض حقوق بشر معترضان در ایران باشیم و سازمان ملل به همین خاطر باید به مساله ورود کند.

نیکی هیلی افزود: نباید ساکت بمانیم… جامعه جهانی یک بار در جریان اعتراضات سال 2009 (1388) در ایران مرتکب اشتباه شد ما نباید چنین اشتباهی را تکرار کنیم.

گفتنی است مضمون همین سخنان هیلی یک بار در توییتی از سوی ترامپ و دیروز هم از زبان مایک پنس معاون رییس جمهور آمریکا بیان شده که ایالات متحده آمریکا اشتباه دولت اوباما را در قبال وقایع سال 1388 در ایران تکرار نخواهد کرد.

همزمان بنا به گزارش بلومبرگ یکی از مشاوران دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا امروز در مصاحبه ای با شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا از اعمال تحریم هایی علیه حکومت ایران به بهانه نقض حقوق بشر معترضان در ایران خبر داده است.

” کلیان کانوی” مشاور ترامپ امروز با ابراز نگرانی از آنچه که سرکوب معترضان در ایران نامید، به فاکس نیوز گفت ترامپ در کنار مردم ایران ایستاده و در صورت نقض حقوق معترضان ایرانی، کاخ سفید اعمال تحریم هایی را علیه حکومت ایران در دستور کار دارد.

گفتنی است ذوق‌زدگی زاید الوصف و ابراز حمایت صریح و چندباره ترامپ و مقامات ارشد کابینه او در قبال اعتراضات اخیر در ایران، حتی دست‌مایه انتقاداتی جدی از سوی محافل سیاسی و رسانه ای آمریکا شده است.

بسیاری از شخصیت های حزب دموکرات و مقامات دولت اوباما از رویه رییس جمهور آمریکا در مداخله صریح او در مسایل داخلی ایران بدون اطلاع از جزییات تحولات جاری در این کشور، انتقاد کرده اند.

حتی روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در مقاله ای صریحا به ترامپ در این باره هشدار داده و گفته است بهتر است با سابقه رفتارهایی که در یک سال گذشته علیه شهروندان ایرانی داشته – که از جمله آنها می توان به تحریم های جدید و منع ورود شهروندان ایرانی به آمریکا اشاره کرد – در قبال وقایع جاری در ایران ساکت بماند.