رئیس سازمان چای با بیان اینکه تاکنون ۱۶۶ میلیارد تومان از مطالبات و بهای برگ سبز چایکاران پرداخت شد گفت: این میزان ۸۲ درصد مطالبات چایکاران را شامل می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،محمد‌ولی روزبهان صبح امروز در نشست خبری  با اشاره به اینکه امسال 108 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلانی و مازندرانی خریداری شده است اظهار داشت: ارزش ریالی این میزان برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران 203 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه از 203 میلیارد تومان برگ سبز چای خریداری شده تا‌کنون 166 میلیارد تومان به چایکاران گیلانی و مازندرانی پرداخت شده است تصریح کرد: این میزان 82 درصد بهای برگ سبز چای چایکاران را تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش است تا 18 درصد باقی‌مانده بهای برگ سبز چای به‌زودی به چایکاران پرداخت شود بیان کرد: امسال تا‌کنون 10 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد به چایکاران گیلانی و مازندرانی پرداخت شده است.

روزبهان با اشاره به اینکه پرداخت اقساط این تسهیلات سال آینده از بهای برگ سبز چایکاران کسر می‌شود تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 30 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران و کارخانه‌داران چای پرداخت شود.

رئیس سازمان چای کشور با تاکید بر اینکه کارمزد این تسهیلات برای کارخانه‌داران چای نیز 4 درصد است خاطرنشان کرد: سال گذشته به طور مجموع 16 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران پرداخت شد.

روزبهان با بیان اینکه امسال ظرفیت پرداخت تسهیلات بیش از 30 میلیاردتومان به چایکاران و کارخانه‌داران چای وجود دارد تصریح کرد: تلاش است با این گونه اقدامات حمایت مطلوبی از صنعت چای کشور صورت گیرد.