حسین لاهوتی در جریان بازدید از «مجتمع نگین شمال ایران کلاچای» اظهار کرد: سال گذشته 300 میلیون تومان در زمینه‌های مختلف در مجتمع مذکور سرمایه‌گذاری شده است.

ندای گیلان:حسین لاهوتی در جریان بازدید از «مجتمع نگین شمال ایران کلاچای» اظهار کرد: سال گذشته 300 میلیون تومان در زمینه‌های مختلف در مجتمع مذکور سرمایه‌گذاری شده است.

وی به چشم‌انداز زیبا و بکر ساحل «مجتمع نگین شمال ایران کلاچای» اشاره کرد و افزود: مجتمع مذکور دارای قابلیت‌های مختلف در جذب سرمایه‌گذار و گردشگر است.

شهردار کلاچای از واگذاری طرح دریای «مجتمع نگین شمال ایران کلاچای» به بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد: سال گذشته 40 میلیون تومان برای ناجیان غریق در طرح مذکور هزینه شده است.

لاهوتی به کاهش ناجیان غریق در طرح دریای کلاچای از 10 نفر به چهار نفر اشاره کرد و یادآور شد: امسال با واگذاری طرح دریا پرداخت هزینه ناجیان غریق به عهده سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

*ایمنی شنا اولویت طرح دریای کلاچای

مجری طرح دریای «مجتمع نگین شمال ایران کلاچای» نیز در جریان بازدید مذکور به پرداخت حقوق ناجیان غریق طبق بخشنامه فدراسیون نجات غریق با توجه به سابقه و درجه گواهینامه ناجیان توسط شهرداری‌ها و بخشداری‌ها در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: ناجیان طرح‌های دریای دولتی از طرف افراد حقوقی یا از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها معرفی می‌شوند.

سهیل مولوی با اشاره به واگذاری طرح‌های دریا به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های بخش خصوصی کاهش هزینه‌ها در راستای فعال نگه‌داشتن طرح‌های دریا است.

وی متذکر شد: کم کردن هزینه‌های اضافی به معنای کاهش ضریب ایمنی و امنیت در طرح‌های دریا نبوده بلکه در راستای سودآور کردن طرح‌ها برای جذب و دلگرمی سرمایه‌گذاران است.

مولوی خواستار حمایت مسئولان و مدیران دولتی از بخش خصوصی در فعال کردن طرح‌های دریا شد و خاطرنشان کرد: نیروها برای فعالیت در طرح‌های دریا طبق قانون کار دولت جمهوری اسلامی ایران جذب و به‌کارگیری می‌شوند.