محمدولی روزبهان در لاهیجان اظهار کرد: مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات بهزراعی در مرحله ششم به حساب چایکاران در استان‌های گیلان و مازندران واریز شده است.

ندای گیلان:محمدولی روزبهان در لاهیجان اظهار کرد: مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات بهزراعی در مرحله ششم به حساب چایکاران در استان‌های گیلان و مازندران واریز شده است.

وی از پرداخت در مجموع 10 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات بهزراعی به چایکاران تاکنون خبر داد و افزود: تسهیلات مذکور به 12 هزار خانوار چایکار در استان‌های شمالی پرداخت شده است.

روزبهان با بیان اینکه باقی‌مانده تسهیلات بهزراعی باغ‌های چای به‌زودی به حساب چایکاران واریز می‌شود، تصریح کرد: مبلغ 18 میلیارد تومان به حساب 20 هزار خانوار چایکار در استان‌های گیلان و مازندران واریز می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور به برداشت 17 هزار و 291 تن برگ سبز چای از ابتدای فصل برداشت سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: ارزش اقتصادی برگ سبز برداشت شده 37 میلیارد تومان است.

وی 16 هزار و 669 تن برگ سبز چای خریداری شده را درجه یک خواند و بیان کرد: 623 تن برگ سبز چای خریداری شده درجه دو است.

روزبهان با اشاره به اینکه تعداد 142 کارخانه چای‌سازی برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران را از چایکاران تحویل می‌گیرند، اظهار کرد: روز‌های آینده بخش نخست مطالبات خرید برگ سبز تضمینی برگ سبز چای به حساب چایکاران واریز می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور 96.4 درصد برگ سبز خریداری شده را درجه یک و 3.6 درصد را درجه دو اعلام کرد و یادآور شد: 3 هزار و 891 تن چای خشک از برگ سبز خریداری شده، تولید شده است.