از روز دوشنبه با ورود سامانه سرد و بارشی به گیلان شرایط برای افزایش ابر، وزش باد، کاهش دما و به تناوب بارندگی و در ارتفاعات بارش برف تا پایان هفته فراهم خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس با اشاره به آخرین شرایط جوی در استان گیلان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار توده هوای پایدار در منطقه است.

وی افزود: بنابراین طی روز آسمان آفتابی، افزایش نسبی دما و همچنین برای ساعت صبح و شب پدیده یخبندان برای استان گیلان پیش بینی می‌شود.

دادرس گفت: به تدریج از روز دوشنبه با ورود سامانه سرد و بارشی شرایط برای افزایش ابر، وزش باد، کاهش دما و به تناوب بارندگی و در ارتفاعات بارش برف تا پایان هفته فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای امروز آسمان استان گیلان صاف تا قسمتی ابری، صبح و شب یخبندان پیش بینی شده است، اضافه کرد: در طی روز نیز شاهد افزایش دما، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده و ارتفاع موج دریا نیز به ۵۰ سانتی متر رسیده و برای انجام فعالیت‌های دریایی با احتیاط مناسب است.

دادرس با اشاره به اینکه آسمان امروز شهر رشت مرکز استان گیلان نیز صاف تا قسمتی ابری و در هنگام صبح و شب با یخبندان همراه است، افزود: طی روز افزایش دما، کاهش افزایش ابر و وزش باد دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: دمای هوای رشت نیز در حال حاضر ۱۳ درجه سانتیگراد و بیشینه رطوبت نیز ۹۸ درصد است