با شعار «محله‌ من، محله‌ پاک» دومین برنامه از طرح پاکسازی محله به منظور فرهنگ سازی برای تفکیک زباله از مبدا، این بار در محله حمیدیان رشت اجرا شد.

به گزارش ندای گیلان،به همت حوزه‌ مدیریت خدمات شهری این شهرداری، سازمانهای مدیریت پسماندها و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت، شهرداری منطقه چهار با همکاری و مشارکت موسسه‌ سرزمین ایده‌ال ما، طرح پاکسازی محله حمیدیان رشت با شعار «محله‌ من، محله‌ پاک» به اجرا در آمد.

در ارتباط با اجرای این طرح حامد بشردانش مدیر خدمات شهری شهرداری رشت گفت: روز جمعه ششم دی ماه ۹۸ حدود ۶۰ تن از فعالان زیست محیطی موسسه یاد شده که یکی از بزرگترین سمن های زیست محیطی استان گیلان است از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر در «محله‌ حمیدیان» کوی گلستان به سمت پاره ‌بیجار و صف سر حاضر شدند و با پاکسازی محله به آموزش تفکیک زباله از مبدا به طور چهره به چهره به خانوارهای این محله مبادرت کردند.

بشردانش افزود: به خانوارهای محله حمیدیان نحوه تفکیک زباله های خشک از تر و همچنین کاهش میزان زباله آموزش داده شد و یاد آوری گردید که برای همکاری با مدیریت شهری سر ساعت ۹ زباله های خود را خارج از خانه قرار دهند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح علاوه بر فرهنگ سازی در زمینه‌ مدیریت پسماندها و تفکیک زباله از مبدأ، توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای شهر است.

مدیر خدمات شهری شهرداری رشت خاطر نشان نمود: با توجه به موقعیت مکانی محله‌ حمیدیان و قرار گرفتن ‌این محله در حاشیه‌ شهر حوزه‌ مدیریت خدمات شهری اقدام به اجرای این طرح با پاکسازی کامل محله و ارائه‌ خدمات رفت و روب، جمع آوری زباله ها و نخاله‌های ساختمانی، محو شعارهای تبلیغاتی، شست‌ و شوی تابلوهای علائم ترافیکی و… نموده است.

بشردانش همچنین با قدردانی از همه نیروهای شرکت کننده در اجرای این طرح افزود: پیش از این در مهر ماه امسال نیز طرح پاکسازی محله معلولین با شعار «محله‌ من، محله‌ پاک» اجرا شده بود و به دلیل اثر بخش بودن این طرح در آینده نیز تداوم خواهد یافت.