پارک مسکن مهر رشت با حضور شهردار رشت ، مدیر کل امور شهری استانداری ، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری افتتاح شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت ، دکتر سید محمد علی ثابت قدم با اشاره به اینکه با صدای این کودکان زندگی جاری است گفت: کم بهره بودن ما از سرمایه های اجتماعی به دلیل برخی معضلات اجتماعی، بهانه ای است تا بیشترین تلاش را داشته باشیم و این موضوع وظیفه مدیریت شهری را چندین برابر می کند.

شهردار رشت با بیان اینکه گاهی هریک از ما به تنهایی انسان های خوبی هستیم اما وقتی در جمع قرار می گیریم سازگاری چندانی نداریم.

وی یکی از دلایل برخی ناسازگاری ها در جامعه را کمبود فضاهایی همچون پارک ها دانست و تصریح کرد: انسان روزانه به هشت ساعت حضور در جامعه نیاز دارد و این ساعات جدا از ساعاتی است که در محل کار و منزل به سر می برد.

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم این آمار را منطبق بر استانداردهای جهانی معرفی کرد و افزود: دلیل کمبود سرانه فضاهای سبز به شهرداران بر می گردد.

شهردار رشت با اعلام اینکه تا سال ۱۳۷۲ تنها دو پارک در رشت وجود داشت گفت: تا سال ۱۳۹۴ این آمار به ۴۱ پارک رسید که در ۳۰ محله شهر رشت توزیع شده بودند و از ۵۵ محله رشت ۲۰ محله فاقد هرنوع پارک کوچک ک بزرگ بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در نظر داریم حداقل ۱۵ پارک را به مجموع پارک های رشت در سال جاری اضافه کنیم و امکان دارد این تعداد به ۲۰ پارک هم افزایش یابد که این تعداد حدود نیمی از پارک های تمام ادوار شهر رشت است.

دکتر ثابت قدم در ادامه با تاکید بر عدالت اجتماعی گفت: باید به سمت عدالت اجتماعی و توزیع مناسب آن حرکت کنیم تا شهروندان احساس فقر و کم برخورداری نکنند و این موضوع کمک می کند تا راه رسیدن به معنویت را راحت تر طی کنند و کمتر خطا کنند.

شهردار رشت اقتصاد مقاومتی را نیازمند فرهنگ مقاوم دانست و تصریح کرد: گام برداشتن در این راه روحیه ایثار و جهاد و شهادت می طلبد و مدیر شهرداری منطقه پنج این روحیه را از پدر شهیدشان به ارث برده اند.

وی افزود: کمک خواهیم کرد بدون هیچ ترمزی توسعه را ادامه دهیم و به افراد مخالف توجه نخواهیم کرد. حتی اگر تلاش کنند ما را از مسیر توسعه دور کنند  به کمک اعضای شورا که حامی توسعه اند راه را ادامه خواهیم داد.

دکتر ثابت قدم همچنین از ارکان دولتی که مانعی در مسیر توسعه ایجاد نکردند تشکر کرد و گفت : امیدواریم با حمایت های دولت توزیع متوازن را ادامه دهیم.

شهردار رشت با اشاره به تعداد واحدهای مسکن مهر و جمعیت بالای آن افزود: به این جمعیت توجه ویژه خواهیم داشت و از گنجایش مسکن مهر به سادگی عبور نخواهیم کرد و برنامه هایی برای راه های دسترسی بیشتر به میکن مهر و حمل و نقل عمومی آن داریم.

وی با اعلام اینکه تلاش می کنیم در دوره خدمت حداکثر بهره برداری را داشته باشیم به صحبت های خود پایان داد.