نایب رییس فراکسیون ورزش گفت : نباید با پاداش‌های ناچیز شأن، منزلت و زحمت آن‌ها را زیرسوال برد چراکه با 250 دلار فقط می‌توان چند کیسه پیاز خرید!

به گزارش ندای گیلان سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو یی با تبریک کسب رتبه سوم تیم ملی فوتسال در مسابقات جام‌جهانی، گفت: اگر چه این موفقیت بسیار  خوشحال‌کننده است و نشان از رشد ایران در رشته‌های مختلف ورزشی دارد اما باید گفت؛ جایگاه ورزش ایران در عرصه‌های مختلف با توجه به استعدادهای نهفته در آن می تواند بهتر باشد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از فرصت‌ها به دلیل مشکلات مالی و قوانین منسوخ شده در عرصه ورزش در حال از بین رفته است با این وجود باید قهرمانی ورزشکاران فوتسال را ناشی از غیرت آن‌ها و حمایت‌ها و تشویق‌های مردمی دانست.

وی با بیان اینکه ایران می‌توانست در مقابل روسیه نیز پیروز شده و به‌عنوان تیم اول صعود کند، اضافه کرد: استرس و کم حوصلگی را باید یکی از دلایل این ماجرا دانست.

دلخوش اباتری پاداش250 دلاری که تا قبل از رسانه‌ای شدن برای ورزشکاران در نظر گرفته شده بود را تأسف‌برانگیز دانست و بیان کرد: عدالت ورزشی و توجه به همه رشته‌های ورزشی سبب خروج رشته‌های در حاشیه از مهجوریت میشود و دلخوشی جوانان رابه دنبال دارد لذا نباید با پاداش‌های ناچیز شأن، منزلت و زحمت آن‌ها را زیرسوال برد چراکه با 250 دلار فقط می‌توان چند کیسه پیاز خرید!

وی با بیان اینکه عموم ورزشکاران بیکار هستند و با مشکلات اقتصادی و خانوادگی دست و پنجه نرم می‌کنند، تاکید کرد: باید با اصلاح قانون، ورزشکاران مدال‌آفرینی را استخدام دولت کرد و برای آن‌ها درآمد ثابت و بیمه در نظر گرفت.

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس همچنین گفت: ورزش‌های تیمی برای دستیابی به موفقیت باید از مسائل سیاسی، حاشیه‌ای و پشت پرده دور بمانند و برای آن‌ها برنامه‌ریزی طولانی مدت داشت.خانه ملت