سخنگوی دولت با تاکید بر این که دولت در سال کذشته بدون کسری بودجه، منابع و مصارف را بالانس کرد،گفت:٢٩٤ هزار میلیارد تومان برای بودجه سال گذشته کشور پیش بینی شده بود که ٢٨٣ هزار میلیارد تومان آن، یعنی ٩٦ درصد تحقق یافت.

به گزارش ندای گیلان، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه و در نشست خبری با خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد بودجه سال 1395 افزود: در بودجه سال گذشته بیش از آن که اعداد و ارقام مهم باشد، تاثیر آن در زندگی مردم مهم بود.

وی با یادآوری این که منابع درآمدی بودجه از محل درآمد مالیات ها و واگذاری دارایی سرمایه ای و واگذاری دارایی مالی است، خاطرنشان کرد: از محل درآمد مالیات‌ها که ١٥٧ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود، ١٤٦ هزار میلیارد تومان یعنی ٩٣ درصد تحقق یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: همچنین از محل سهم واگذاری دارایی های سرمایه ای که ٧٩هزار میلیارد تومان مصوب شده بود، توانستیم ٧٤هزار میلیارد تومان یعنی ٩٤ درصد تحقق یابد.
نوبخت ادامه داد: سال گذشته از محل سهم واگذاری دارایی های مالی که ٥٨هزار میلیارد تومان مصوب شده بود، ٦٣ هزار میلیارد تومان یعنی ١٠٨ درصد تحقق یافت.
وی تصریح کرد: دولت در سال گذشته بدون کسری منابع و مصارف را بالإنس کرد.
سخنگوی دولت درمورد مصارف بودجه نیز گفت: ٢١٤هزار میلیارد تومان پیش بینی مصارف بودجه در سال 95 داشتیم که ٢٠٧هزار میلیارد تومان یعنی ٩٧درصد از این بودجه مصرف شد.
نوبخت ادامه داد: سال گذشته اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای مصوب ٥٧ هزار میلیارد تومان بود که ٤٣ هزار میلیارد تومان یعنی ٧٣ درصد از این بودجه تحقق یافت.
نوبخت افزود: در بخش مصارف اعتبارات تملک دارایی های مالی نیز٢٣ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با خرید أوراق ٢٩ هزارمیلیارد تومان یعنی ١٢٤ درصد تحقق یافت .
وی یادآور شد: بخشی از این أوراق که در سال های کذشته منتشر شده بود نیز لحاظ شده است./ایرنا