فرمانده سپاه قدس گیلان از اعزام 283 تیم پزشکی ازسوی بسیج جامع پزشکی و هزار گروه جهادی به مناطق محروم استان گیلان در ایام هفته بسیج خبر داد و بیان کرد: بیش از 16 هزار و 700 نفر در ویزیت‌های رایگان تیم‌های پزشکی ویزیت شدند.

به گزارش ندای گیلان،سردار محمد عبدالله‌پور صبح امروز در نشست خبری در رشت با گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت شهادت دو تن از بسیجیان گیلانی مدافع حرم و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جوانان اظهار داشت: اصل و اساس هر کشوری را جوانان تشکیل می‌دهند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج از تمامی اقشار جامعه تشکیل شده است خاطرنشان کرد: بسیجیان استان گیلان را قشر‌های مختلف دانش‌آموز، دانشجو، فرهنگیان، حقوقدانان، روحانیون، مهندسان، پزشکان، اصناف، نخبگان، ورزشکاران و اساتید دانشگاه تشکیل می‌دهند.

سردار عبدالله‌پور قدرت نهفته موجود در ملت جمهوری اسلامی ایران را دلیل موفقیت‌های بسیج عنوان کرد و گفت: سازمان نیروی مقاومت بسیج قدرت نهفته نیروهای مردمی از تمامی قشرها را در اقدامات مختلف کشور هم‌افزا می‌کند.

وی با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه و با تسلیت جان‌باختن برخی از هموطنان در این استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزار و 800 نفر از مجموعه نیروهای سپاه و بسیج در منطقه حضور فعال داشته و در عملیات امداد و نجات و اسکان موقت تلاش می‌کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه با توجه به پراکندگی نیروهای بسیج در اقشار مختلف این نهاد به‌درستی می‌تواند این‌گونه حوادث را مدیریت کند افزود: بسیج توانسته هم‌افزایی مثال‌زدنی را در اقشار مختلف جامعه ایجاد کند.

سردار عبدالله‌پور بصیرت و دشمن‌شناسی را دو رکن اساسی نیروهای مقاومت بسیج دانست و تصریح کرد: این دو مقوله مهم در قالب آموزش‌های مختلف برای افراد، خانواده و اجتماع در پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان گیلان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی از سوی دشمن و با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف بسیج مقابله با این هجمه‌ها است افزود: بسیج استان گیلان با همکاری آموزش و پرورش استان برنامه‌های مختلفی در رابطه با بصیرت افزایی و جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی برای دانش آموزان گیلانی اجرا می‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اجرای طرح جوادالائمه در مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان خاطرنشان کرد: تلاش است در قالب طرح مذکور اهداف دشمن در راستای نابودی انقلاب به‌ویژه در حوزه خانواده و بانوان با آموزش‌های مختلف خنثی شود.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه سپاه قدس گیلان در سراسر استان شبکه روشنگری دارد و این شبکه‌ها در مساجد و محافل مختلف فعالیت می‌کنند تاکید کرد: جوانان استان گیلان در قالب حلقات صالحین در دوره‌های مختلف بصیرتی آموزش داده می‌شوند.

وی استان گیلان را در حوزه برگزاری یادواره شهدا از استان‌های ممتاز کشور عنوان کرد و با بیان اینکه بسیج استان گیلان در این اقدام برای جوانان الگوسازی می‌کند گفت: اردوهای راهیان نور از اقدامات ویژه بسیج است که در استان گیلان به‌درستی پیگیری می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان طرح مسجد محوری را از اقدامات مهم بسیج عنوان کرد و گفت: مسجد همواره برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سنگر است و این انقلاب توسط مسجد به پیروزی رسیده و می‌توان حفظ، حراست و تداوم آن را با مسجد محوری محقق کرد.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه اختراعات و فناوری‌های روز جوانان استان گیلان به‌طور عمده از سوی سپاه قدس گیلان حمایت می‌شود تصریح کرد: طرح‌های بزرگ و مطرح نخبگان استان گیلان به سطح کشوری ارجاع می‌شود و نخبگان گیلانی نخبگان بی‌نظیری در سطح کشور هستند.

وی با اشاره به ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی در استان گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی سپاه قدس گیلان به 522 نفر و امسال به 116 نفر به‌منظور اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و تولید، تسهیلات پرداخت کرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ساخت هزار واحد مسکن مددجویان در استان گیلان با همکاری کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: این اقدام عظیم و بزرگ در استان گیلان رو به اتمام است و در ظرف یک سال هزار واحد مسکن مددجویی در استان گیلان ساخته شده است.

سردار عبدالله‌پور با تاکید بر ایجاد سه دهستان نمونه در شهرستان‌های تالش، رودبار و املش بیان کرد: سه دهستان در مناطق سمام، درفک و حویق در چهار مولفه زیرساختی آب، گاز، برق و راه تجهیز می‌شوند.

وی گسترش حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و اشتغال را از مولفه‌های مد نظر در دهستان‌های نمونه دانست و گفت: در حوزه بهداشت و درمان با استفاده از طب سنتی تلاش است مشکلات این حوزه در دهستان‌های مذکور برطرف شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان از اعزام 283 تیم پزشکی ازسوی بسیج جامع پزشکی و هزار گروه جهادی به مناطق محروم استان گیلان در ایام هفته بسیج خبر داد و بیان کرد: بیش از 16 هزار و 700 نفر در ویزیت‌های رایگان تیم‌های پزشکی ویزیت شدند.

سردار عبدالله‌پور با تاکید بر اینکه استان گیلان در عملیات محرومیت‌زدایی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه از استان‌های موفق کشور بوده است افزود: تاکنون 39 خانوار زلزله زده استان کرمانشاه توسط بسیجیان استان گیلان در کانکس اسکان موقت شدند.