عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا می گوید ویروس کرونا ماندگاری بالایی بر روی سطوح و هوا دارد و تمامی افراد باید به شدت از حضور در اماکن عمومی و پرجمعیت بپرهیزند.

به گزارش ندای گیلان،دکتر مینو محرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا به جام جم آنلاین ،گفت: شیوع ویروس کرونا در جامعه بسیار سریع تر شده است. ما هم اکنون در موج دوم کرونا به سر می بریم و در نقطه اوج آن هم قرار داریم. سرعت سرایت بسیار بیشتر شده و حضور در اماکن شلوغ این سرعت را بیشتر هم می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: مردم باید خودشان را از حضور در اماکن عمومی منع کنند. چه لزومی دارد در شرایط فعلی جامعه افراد به مراسم ها و مکان هایی بروند که جمعیت زیادی در آنجا حضور دارد؟ متاسفانه نرخ سرایت بسیار بالاست و بسیاری از افراد جامعه نسبت به این مسئله یا ناآگاه هستند و یا جدی نمی گیرند.

محرز گفت: ماسک تا حد زیادی نرخ ابتلا به کرونا را پایین می آورد. استفاده از ماسک بدون استثنا یک اجبار همگانی است و هیچکس نباید بدون ماسک از خانه خارج شود.

وی افزود: ویروس کرونا ماندگاری بالایی روی سطوح و هوا دارد و به همین دلیل باید بسیار مراقب بود. این مسئله ماندگاری به خصوص در رابطه با محیط های سربسته و اماکن عمومی اهمیت دارد. تاکید استفاده بر ماسک برای همین مواقع است.

این پزشک متخصص بیماری های عفونی در رابطه با احتمال بازگشت شدیدتر کرونا در فصل پاییز به همراه آنفولانزا گفت: این مورد اجتناب ناپذیر است و چاره ای هم ندارد جز در خانه ماندن و رعایت پروتکل های بهداشتی. اما در مورد آنفولانزا باید بگویم چیزی متفاوت از سال های گذشته نخواهد بود اما با توجه به حساسیت های موجود بر روی کرونا حساسیت بر روی آن هم زیاد شده است. بهتر است افراد با مشورت پزشک واکسن آنفولانزا را تزریق کنند و بهترین زمان برای تزریق آن ماه های شهریور و مهر است.