ولی اله عظمتی گفت: درد امروز جامعه ما، غوغا سالاری نیست؛ درد امروز جامعه ما بسته شدن کارخانجات صنعتی و تولیدی است؛ درد امروز جامعه ما عدم حمایت از قشر زحمت کش و پرتوان کشاورزان و تولید کنندگان این دیار است

به گزارش ندای گیلان،ولی الله عظمتی در اجتماع بزرگ مردم رشت در سبزه میدان این شهر اظهار کرد: امروز صحنه حضور شما در این میدان تاریخی تجلی با شکوهی از عظمت مردم رشت برای رسیدن به جایگاه شایسته این دیار است.
وی افزود: نباید بگذاریم چهره شاداب جوانان نخبه گیلانی ما را درد بیکاری و اشتغال رنجور و ناراحت کند.

فرماندار سابق رشت با بیان اینکه استعدادهای درخشان فرزندان پرتوان این دیار در ایران و حتی جهان زبان زد عام و خاص است، ادامه داد: امروز که فرزندان این سرزمین با شهرتی جهانی همچون پرفسور سمیعی، دکتر محمد معین و قهرمانانی چون محمد نامجو و دیگر نام آوران همچون نگینی درخشان بر پهنه این گیتی می درخشند؛ باور ما این است که این شهر با دست پرتوان فرزندان خود می تواند به بالا ترین سطح شاخصه های جهانی در همه عرصه ها بدرخشد.
عظمتی تصریح کرد: آنهایی که ره آورد نمایندگی مجلسشان در این شهر تنها منفعت های فردی و گروهی برای اطرافیان خود به همراه داشته است شایسته نمایندگی ملت بزرگ رشت نمی باشند.
وی با اشاره به اینکه مردم نمایندگانی را به خانه ملت روانه می کنند که خدمتگذار همه آحاد مردم جامعه باشند اظهار کرد: این یک خواسته به حق مردم است و هر کس خود را از این مطالبه مردم دور بداند نمی تواند صدای بلند و رسای مردم را در خانه ملت طنین انداز کند و شما می بینید که این گونه افراد به جای نمایندگی مردم، وکیل الدولگی را پیشه کرده اند.
داوطلب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه رشت خاطر نشان کرد: درد امروز جامعه ما، غوغا سالاری نیست؛ درد امروز جامعه ما بسته شدن کارخانجات صنعتی و تولیدی است؛ درد امروز جامعه ما عدم حمایت از قشر زحمت کش و پرتوان کشاورزان و تولید کنندگان این دیار است.
وی افزود: درد امروز جامعه ما فقر رخنه کرده در خانه های همشهریان عزیزیست که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند.
عظمتی با بیان اینکه این مردم شایسته بهترین ها هستند ادامه داد: ما نخواهیم گذاشت عده ای به دلیل ضعف و ناتوانی این فقر را بر چهره گیلان دایمی کنند.
وی اضافه کرد: من ایمان دارم که ما می توانیم دست به دست هم و در کنار همدیگر رشت را به مرکز توجه همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی کنیم و با یک جهش هدفمند به قطب گردشگری و تجاری منطقه ای تبدیل شویم.
وی با طرح چند پرسش اینکه آیا ظرفیت های اقلیمی و ژئوپلوتیکی رشت کمتر از بسیاری از شهرهای توریستی جهان است ادامه داد: قطعاً همه به استعدادهای این شهر واقفند که داشتن دریا، جنگل، کوه و همه زیبایی های طبیعی و تاریخی در این دیار جلوه گری می کند. پس چرا ما نتوانسته ایم از ظرفیت های بی بدیل صنعت گردشگری این منطقه استفاده نماییم؟
وی افزود: این ها بیانگر آن است که ما به داشته های خود توجه نداشته و در مدیریت بهره مندی از منابع عظیم و ارزشمند خدادادی ناتوان بوده ایم.
عظمتی به آلودگی دو رودخانه رشت و دیگر مشکلات زیست محیطی اشاره کرد و گفت: آیا این آلودگی های زیست محیطی و مخرب بهترین رودخانه های این شهر از جمله زرجوب و گوهررود شایسته شهروندان این شهر است؟
فرماندار سابق رشت، زرجوب و گوهررود دو شاهرگ حیاتی زندگی مردم در رشت خواند و ابراز داشت: متاسفانه به دلیل کج فهمی و کج سلیقگی مسوولان ناتوان از ساماندهی و بهره مندی به دور مانده است.
وی افزود: امروز در همه جای دنیا از رودخانه های ارزشمند عبور کننده در داخل شهر خود به عنوان امتیاز ویژه تفریحی و گردشگری استفاده می کنند.
عظمتی به رتبه بالا بیکاری در استان گیلان اشاره کرد و گفت: اگر بستگان و نزدیکان نمایندگان مجلس نیز درد و رنج بیکاری در خانه های خود چشیده بودند امروز دلسوزانه تر این درد را پیگیری می کردند.
وی افزود: من در این جمع به شما وعده میدهم که به حول قوه الهی و با همت بلند شما مردم صنعتگران، کار آفرینان در آینده ای نزدیک جشن بزرگ اشتغال آفرینی فرزندان دیارمان را برگزار می کنیم.
عظمتی با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات مجلس ادامه داد: چند روز است تبلیغات رسمی آغاز شده و هر کس در این صحنه رقابت، در تلاش است که از رقیب خود پیشی بگیرد.
عظمتی ادامه داد:از شما خواهش کنم که همچون این چند روز با کوشش جدی برای هدف بزرگ خود تلاش نمائید و در این صحنه رقابت اصل اخلاق و حفظ حریم رقبا را رعایت نماییم.
داوطلب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه رشت یادآور شد: امروز کاشتن بذر دوستی در دل ها یک هنر است پراکنده کنندگان دروغ و تهمت در این سرزمین هیچ جایگاهی در دل مردم متمدن و با فرهنگ رشت نخواهد داشت.
وی افزود: امروز دوستی، می گفت که تعدادی از کاندیدا های محترم در حال تخریب شما هستند اگر چه پاسخ من به آن دوست تنها یک لبخند بود اما می خواهم در جمع شما جواب آنها را با یک شعر هم بگویم:
هر کس بد ما به خلق گوید ما چهره ز او نمی خراشیم
ما خوبی او به خلق گوییم تا هر دو دروغ گفته باشیم

/موج