نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های جمعی از مراحل اجرایی احداث پست شهرک صنعتی صومعه سرا بازدید کردند.

به گزارش ندای گیلان از صومعه سرا، نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های جمعی از مراحل اجرایی احداث پست شهرک صنعتی صومعه سرا بازدید کردند.

بهمن داراب زاده در این بازدید گفت: با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در تولید، اشتغال و رشد و توسعه دارند، احداث این پست برای شرکت برق منطقه‌ای گیلان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان افزود: هدف از اجرای این پروژه، افزایش ۲ برابری ظرفیت توان الکتریکی پست می‌باشد. در واقع با استقرار ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر در پست، ظرفیت آن به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

داراب زاده در خصوص وضعیت شبکه برق گیلان گفت: ۱۶ پروزه زیرساختی و زیربنایی در جای جای نقاط استان در راستای افزایش ظرفیت شبکه برق گیلان را در دست اجرا داریم که با بهره برداری از این پروژه ها، وضعیت شبکه برق استان گیلان به نحو چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به مصوبه تامین ۲۰ درصد برق مصرفی، افزود: با توجه به این مصوبه و موظف بودن دستگاه‌های اجرایی، ادارات موسسات و شرکت‌های دولتی و… در خصوص تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود از انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت برق منطقه‌ای گیلان جهت تامین بخشی از انرژی مورد نیاز ساختمان‌های دستگاه خود، اقدام به احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰۵ کیلووات نموده است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

کاظم دلخوش نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از زحمات مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: از تلاش‌های شبانه روزی و جهادی کارکنان سختکوش شرکت برق منطقه‌ای گیلان نهایت رضایت را دارم. احداث این پست، با توجه به توسعه‌ای که در این منطقه صورت گرفته بسیار ضروری و مورد نیاز بود و با بهره برداری از این پروژه، تا حدود زیادی مشکلات منطقه برطرف و حل خواهد شد.

وی افزود: فرایند تربیت و پرورش مدیران قدرتمند اجرایی، از جمله کارهایی است که یا انجام نگرفته و یا خیلی ضعیف به آن پرداخته شده است.

دلخوش گفت: مشکل اساسی و بسیار مهم در کشور، فرهنگ استفاده نامطلوب و نادرست از انرژی در بسیاری از بخش‌ها می‌باشد که باید به آن توجه ویژه شود تا شاهد جهش چشمگیر در بسیاری از زمینه‌ها باشیم.

نماینده مردم شریف شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت همه جانبه از بخش خصوصی از طریق تصویب قوانین مختلف انجام شده اما با وجود بستر بسیار مناسب و مطلوب، سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش سرمایه‌گذاری ورود نکرده‌اند و باید این مسئله موشکافانه مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری باشیم.

گفتنی است که این پروژه با اعتباری در حدود ۱۰۹۰ میلیارد ریال، پیش بینی می‌شود قبل از پیک بار سال آتی به بهره برداری برسد.