عضو شورای شهر رشت گفت:مواردی ازجمله افزایش قیمت دلار و گرانی برای صدور پروانه ساخت‌وساز در رشت تأثیرگذار بوده و در حال حاضر صدور پروانه در شهرداری رشت کاهش چشمگیری پیداکرده است.

به گزارش ندای گیلان،محمدحسن عاقل منش  امروز در گفت‌وگویی در رشت اظهار کرد: بالغ‌بر چهار هزار نفر در شهرداری رشت مشغول فعالیت هستند و شهرداری رشت در کنار ارائه خدمات متنوع به شهروندان، موظف به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در موعد مقرر است.

وی با بیان اینکه وضعیت درآمدی شهرداری رشت مناسب نیست افزود: مواردی ازجمله افزایش قیمت دلار و گرانی برای صدور پروانه ساخت‌وساز در رشت تأثیرگذار بوده و در حال حاضر صدور پروانه در شهرداری رشت کاهش چشمگیری پیداکرده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به لایحه فروش خدمات در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: پیش از فرارسیدن سال نو این لایحه مطرح و در آن موعد زمانی مورد استقبال قرار نگرفته و درآمدزایی برای شهر به همراه نداشت.

عاقل منش بیان کرد: به‌منظور تسهیل در امر ساخت‌وساز و صدور پروانه، ۵۱ مورد پرونده به کمیسیون ماده پنج ارسال‌شده و امیدوارم این مهم با توجه به شرایط خاصی که در شهرداری رشت حاکم است در جلسات فوق‌العاده بررسی و با تحقق آن مشکلات این حوزه کاهش پیدا کند و شاهد رونق ساخت‌وساز در شهر باشیم.

وی با بیان اینکه تشویق فعالان عرصه ساخت‌وساز توسط شهرداری رشت در دستور کار قرار بگیرد تصریح کرد: پرداخت جوایز خوش‌حسابی به بدهکاران شهرداری رشت و نظیر آن ازجمله مباحثی است که می‌تواند به افزایش صدور پروانه ساخت‌وساز در رشت کمک کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تأکید به پیگیری مطالبات شهرداری رشت خاطرنشان کرد: بیشتر شهرداری‌های کشور در حال حاضر به لحاظ مالی در وضعیت مناسبی نیستند و شهرداری رشت نیز مطالبات فراوانی در کمیسیون‌های ماده ۷۷ و ۱۰۰ دارد که مردم سهم چشمگیری در توسعه مالی شهرداری برای عمران و آبادانی دارند.

عاقل منش با اشاره به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت گفت: برخی از شهرداری‌های کشور با ایجاد منابع درآمد پایدار بسیاری از مشکلات ازجمله پرداخت حقوق و غیره را برطرف کرده و امیدواریم با اقداماتی که اخیراً در حوزه جذب سرمایه‌گذار در شهرداری رشت انجام‌شده به‌زودی شاهد تحقق این مهم در شهرداری رشت نیز باشیم./فارس