معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: وضعیت بهداشت و درمان آستارا شایسته مردمی این شهرستان مرزی نیست و باید ارتقاء یابد

به گزارش ندای گیلان ، محمدرضا نقی پور روز شنبه در آیین معارفه سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا افزود: شهرستان آستارا به لحاظ موقعیت مرزی و توریستی خود باید از وضعیت مطلوبی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری خدمات کمی و کیفی در این حوزه در شهرستان آستارا ارتقاء می یابد ، اضافه کرد: حوزه بهداشت و درمان بندر آستارا از وضعیت ایده آل خود عقب است که با تلاش مسوولان شهرستان سعی داریم قدم های موثری را در راستای رضایت بخشی عموم مردم برداریم.

وی افتتاح درمانگاه شبانه روزی لوندویل و ارتقای کمی و کیفی این درمانگاه ، تجهیز بیمارستان شهید بهشتی و احداث مراکز خانه بهداشت در روستاهای آستارا را از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در 15 ماه اخیر در این شهرستان عنوان کرد.

امام جمعه آستارا نیز در سخنانی؛ خواستار توجه جدی مسوولان به حوزه بهداشت و درمان شد و بیان کرد: باید با در نظر گرفتن چشم انداز روشن، حوزه بهداشت و درمان را به سمت ایده آل ها سوق داد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده را در بخش های مختلف بهداشت و درمان لازم برشمرد و گفت: نباید بگذاریم حوزه حساس و خطیری نظیر بهداشت و درمان دستخوش سلایق شخصی شود.

وی افزود: حمایت از مدیران این بخش ، باعث پیشبرد برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: شهرستان آستارا با تمامی شهرستان های گیلان به لحاظ موقعیت مرزی تفاوت دارد پس تفاوت موقعیت، تفاوت نوع نگاه مسوولان را نیز باید در پی داشته باشد.

فرماندار بندر آستارا نیز در این آیین با بیان اینکه پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید کارها و اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام شده، اظهار کرد: اقدامات دولت در حوزه بهداشت ، درمان و سلامت جامعه، رضایتمندی مردم را به دنبال داشته ولی متاسفانه کافی نیست.

سیروس شفقی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواست مشکلات بهداشت و درمان بندر آستارا را با اهتمام و سرعت بیشتری برطرف کنند.

وی خواستار ارتقای تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان آستارا شد و بیان کرد: بندر آستارا به خاطر قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی و با داشتن جاذبه های مختلف گردشگری، هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر داخلی و خارجی است ولی متاسفانه امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان پاسخگوی شهروندان و گردشگران نیست.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری گفت: فقط با همدلی و همزبانی در کنار یکدیگر، می توانیم به قله های عزت و افتخار دست یابیم.

صفر نعیمی با اشاره به اینکه خدمتگزاران حوزه بهداشت و درمان باید با خدمت صادقانه به مردم خاطره ای نیک از خود به یادگار بگذارند ، ادامه داد: پزشکان، پرستاران و تمامی فعالان این عرصه بایستی با رعایت جوانب اخلاقی، از هیچ تلاشی برای خدمات رسانی خالصانه به مردم دریغ نکنند.

در این آیین با تقدیر از زحمات دکتر کوروش فخیمی درخشان ، دکتر حسین احمدی به سمت سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا معرفی شد.