با توجه به وزش باد از عصر چهارشنبه تا عصر جمعه روند افزایش دما به طور متوسط ۵ تا ۱۲ درجه برای استان پیش بینی شده است.

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس با اشاره به تداوم استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته جاری در استان گیلان، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی شرایط برای افزایش دما، وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و بروز پدیده مه در نواحی جلگه‌ای فراهم می‌شود.

وی افزود: از عصر چهارشنبه به تدریج با تقویت جریانات جنوبی در بعضی مناطق استان وزش باد گرم پیش بینی می‌شود.

دادرس ادامه داد: علاوه بر این از اواخر وقت پنجشنبه با ورود سامانه ناپایدار شرایط برای افزایش ابر، رگبار و احتمال رعد و برق به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و نواحی جنوبی استان و بارش برف در ارتفاعات تا شنبه مهیا می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برای امروز نیز آسمان اکثر نقاط استان ابری، گاهی همراه با افزایش ابر، وزش باد جنوبی در ارتفاعات و دامنه‌ها شدید پیش بینی شده و طی شب و. صبح نیز برخی نواحی جلگه‌ای و سواحل بروز پدیده مه نیز دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: برای فردا نیز از آسمان استان گیلان صاف تا قسمتی ابری، برخی نواحی جلگه‌ای و سواحل همراه با پدیده مه، وزش باد جنوبی از عصر و شب با افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی هواشناسی گیلان، گفت: با توجه به وزش باد از عصر چهارشنبه تا عصر جمعه روند افزایش دما به طور متوسط ۵ تا ۱۲ درجه برای استان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط احتمال آسیب به سازه‌ها، درختان و آتش سوزی در جنگل‌ها، بارش برف و کولاک و سقط بهمن و ذوب شدن برف ارتفاعات و بالا آمدن آب رودخانه فراهم می‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه مرغداران و گلخانه داران نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم برای این شرایط جوی اهتمام ویژه ای داشته باشند، اضافه کرد: شهروندان نیز از روشن کردن آتش در باغات و جنگل‌ها، مزارع و عرصه‌های طبیعی جداً خودداری کنند و کشاورزان نیز برای حفظ سلامت و جلوگیری از هدر رفت کود، سمپاشی مزارع خود را به زمان دیگر موکول کنند.

وی با بیان اینکه آسمان شهر رشت برای امروز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: دمای هوای این شهر نیز در طول بین یک تا ۱۲ درجه در نوسان است.

مهر