فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: قاچاق کالا پدیده ای است که مستقیما به اقتصاد کشور ضربه می زند و تولیدات داخلی را فلج می کند.

به گزارش ندای گیلان از آستانه اشرفیه،رحیم حیدری در جلسه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: فرهنگ سازی در خصوص خرید کالای ایرانی در میان مردم و خانواده ها نقش اساسی در مقابله با کالای قاچاق دارد و رسانه ها باید در این خصوص اقدام کنند.
فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه افزود: باید کاری کرد تا همه مردم خرید کالای ایرانی را به عنوان کالای مناسب با هر نوع سلیقه ای که دارند مدنظر قرار دهند. مبازره عملی با این پدیده به همکاری مردم و تمام بخش های اجرایی نیاز دارد.
حیدری تصریح کرد: برخورد قاطع با باندهای بزرگ قاچاق در کشور تنها با همکاری و هوشیاری مردم و انجام وظایف توسط مسئولان ذیربط امکان پذیر است که باید همواره به آن عنایت داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: اگر نتوانیم از ورود کالاهای خارجی جلوگیری کنیم رویکردهای دولت در این زمینه به نتیجه مدنظر نخواهد رسید، موضوع استفاده از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق باید فرهنگ سازی شود که نتیجه آن توجه به فرمایشات رهبری و توجه به جوانان ایران عزیز است.

فرماندار شهرستان، یکی از دلایل ایجاد اشتغال پایدار را جذب سرمایه گذار دانست و بیان کرد: اولویت اصلی کاری ما در شهرستان تولید اشتغال پایدار با راه اندازی کارگاه ها و توسعه بخش کشاورزی است و با توجه به زیر ساخت هایی که این منطقه دارد با انجام این فعالیت ها ما توانسته ایم آن وظیفه ذاتی را که بر عهده ما است را به درستی انجام دهیم.