مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه در روزهای آینده در مناطق کوهستانی احتمال بارش شدید برف را داریم گفت: بارش برف در مناطق کوهستانی بالای 1500 متر ممکن است باعث ایجاد اختلال در تردد جاده‌ای شود.

به گزارش ندای گیلان،محمد دادرس در گفت‌وگویی از اعلام هشدار زرد هواشناسی استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: سامانه بارشی فراگیری از بخش‌های غربی و مرکزی، کشور را تحت تاثیر قرار داده و به استان ما نیز نفوذ پیدا کرده است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان عنوان کرد: انتظار داریم این سامانه بارشی عصر دوشنبه از مرزهای گیلان خارج شود و هوای استان به‌سمت کاهش ناپایداری برود برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه انتظار شرایط جوی تقریباً پایدار و نیمه ابری تا آفتابی را برای استان داریم اما این پایداری موقتی است.

دادرس خاطرنشان کرد: چهارشنبه عصر و غروب سامانه ناپایدار و بارشی دیگری وارد استان گیلان می‌شود که با مدل‌ها و نقشه‌های مشاهده شده تقریباً مانند سامانه کنونی است؛ در صورت تشدید سامانه بارشی مذکور در روزهای آینده اطلاع رسانی‌های لازم انجام می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه در روزهای آینده در مناطق کوهستانی احتمال بارش شدید برف را داریم گفت: بارش برف در مناطق کوهستانی بالای ۱۵۰۰ متر ممکن است باعث ایجاد اختلال در تردد جاده‌ای شود؛ در هشدار زرد هواشناسی به احتمال کاهش دید افقی و یخبندان در جاده‌های کوهستانی اشاره کرده‌ایم.

وی افزود: تأکید ما بر این است که به دلیل رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی هموطنان از مسافرت صرفه‌نظر کنند اما درصورتی که افرادی مجبور به مسافرت – البته با توجه به قوانین و محدودیت‌های فعلی – در مناطق کوهستانی استان گیلان طی روزهای آتی هفته هستند تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند و رانندگان نیز  زنجیر چرخ  و سایر اقلام را از قبل تدارک ببینند  تا در صورت بروز حادثه تا رسیدن نیروهای امدادی با مشکل کمتری مواجه شوند.

دادرس همچنین تاکید کرد: از هم‌استانی‌های عزیز خواستاریم با توجه به احتمال یخبندان و کاهش دید نهایت سرعت ایمنی را رعایت کنند.

تسنیم