مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از حضور و اقامت ۶۳ گردشگر خارجی در گیلان خبر داد و گفت: در هفته اخیر ۶۵۴ هزار خودرو وارد گیلان شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به قرارگیری در آستانه نوروز ۱۴۰۲، اظهار کرد: گیلان یکی از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران در ایام مختلف سال است.

وی از ورود ۶۵۴ هزار خودرو به گیلان خبر داد و افزود: بیش از ۵۸۷ هزار خودرو نیز در همین زمان از استان خارج شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ورود ۳ میلیون و ۳۱۷ هزار مسافر از طریق زمینی و هوایی به این استان خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۳ میلیون و ۸۶ هزار نفر نیز در همین زمان از گیلان خارج شدند.

جهانی ادامه داد: مسافران اقامت کننده در گیلان به صورت ثابت و موقت در مراکز اقامتی این استان، ۲۴۸ هزار ۱۴۴ نفر شب اسکان گزارش شده است.

وی از حضور و اقامت ۶۳ مسافر خارجی در گیلان خبر داد و افزود: این مسافران خارجی در هفته اخیر از کشورهای آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان و ازبکستان به استان گیلان سفر کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به سهم اشتغال زایی در بخش گردشگری، بیان کرد: بیش از ۲۳ درصد اشتغالزایی با حضور مسافرین و گردشگران به گیلان از سوی تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل تحقق یافته است.

جهانی با تاکید بر نظارت از تأسیسات گردشگری و اقامتی گیلان، اضافه کرد: ۵۸ مورد بازدید از مکان‌های گردشگری و اقامتی صورت گرفت از این تعداد ۳۰ مورد شایسته تشویق و ۲۳ مورد، تذکر دریافت کردند.

وی ادامه داد: در هفته اخیر حدود ۴۴ هزار و ۹۹ نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کرد.