شهبازی با بیان اینکه ورود برخی از کالای ترک به مناطق آزاد ممنوع شده است تصریح کرد: این قانون به‌منظور حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور تصویب شده است.

به گزارش ندای گیلان،محمد شهبازی در گفت‌و‌گویی، با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخل و جلوگیری از قاچاق کالا مهم‌ترین اصل در حوزه صادرات و واردات محسوب می‌شود اظهار داشت: این امر به‌طور ویژه در مناطق آزاد پیگیری و رصد می‌شود.

ناظر گمرکات استان گیلان با بیان اینکه حمایت از تولید داخل و مبارزه با قاچاق کالا از مهم‌ترین عوامل ایجاد توسعه و اشتغال در جامعه است خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخل همواره از بیانات مقام معظم رهبری است که باید بدان توجه ویژه داشت.

شهبازی با اشاره به اینکه طبق قوانین ابلاغ شده برای مناطق آزاد کل کشور، ورود برخی از کالای ترک به مناطق آزاد ممنوع شده است تصریح کرد: این قانون به‌منظور حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور تصویب شده است.

وی با بیان اینکه در راستای این قانون از ورود چند کانتینر یک تاجر ایرانی که با آگاهی از قانون مذکور اقدام به وارد کردن برخی از اجناس ممنوعه ترک به منطقه آزاد انزلی کرده بود، جلوگیری شد افزود: فرد نام برده با اطلاع کامل از قوانین ممنوعیت برخی از اجناس ترک و تنها به‌دلیل منافع شخصی اقدام به این کار کرده بود.

مدیرکل گمرک بندر انزلی با اشاره به اینکه در پی این اقدام فرد مذکور به تحریک غرفه‌داران منطقه آزاد انزلی مبنی بر ممنوعیت ورود تمامی اجناس وارداتی کرده بود خاطرنشان کرد: برخی از غرفه‌داران به‌دلیل بی‌اطلاعی از قانون تحت تاثیر شایعات این فرد قرار گرفته و اعتراض کردند.

شهبازی با تاکید بر اینکه غرفه‌داران فریب خورده در پی جلسه‌ای توجیه و آگاه شدند بیان کرد: شبهات و اعتراضات مبنی بر این ماجرا با روشنگری و قرائت قوانین برای غرفه‌داران منطقه آزاد انزلی به‌طور کامل برطرف شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قوانین در تمامی زوایا برای تمامی افراد جامعه یک وظیفه است و ممنوعیت ورود اجناس به منطفه آزاد انزلی شایعه است افزود: قانون ممنوعیت واردات برخی از اجناس ترک همانند پوشاک به‌منظور حمایت از تولید داخل در تمامی مناطق آزاد کشور یک تکلیف و قانون است.

ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به اینکه توصیه می‌شود غرفه‌داران و تجار در مناطق آزاد انزلی مطالعه و آگاهی از قوانین را یک امر واجب برای خود تلقی کنند تاکید کرد: با آگاهی از قوانین، افراد تحت تاثیر سودجویان قرار نگرفته و با مشکل مواجه نمی‌شوند.

 

 

 


tasnim